Genom – Fototriss tema

Genom tiderna – jag väljer att vandra genom olika tider i vår historia.

Vrå stenåldersby i närheten av Katrineholm

Vi börjar med att titta ut från långhuset i Vrå stenåldersby. Stenåldersbyn är en rekonstruktion av en boplats från jägar- och bondekulturen under stenåldern.

Befästningstornet i Notviken på Åland

Tornet på Notviksudden var ett av tre försvarstorn tillhörande Bomarsunds fästning på Åland. Det byggdes av den ryska militären under tiden 1832 till 1854. Tornets skulle spärra inloppen till Bomarsund från norr. Genom kanonportarna hade man en milsvid utsikt norrut.

Naturen tar sig igenom

Min sista bild handlar om nutiden – hur naturen växer igenom det vi lämnar efter oss. Denna självbindare (tror jag det var) hittade jag på en igenväxt gårdsplan på en liten skogsgård i Värmland.

Genom detta Fototriss-inlägg önskar jag er alla det bästa inför 2009

16 reaktioner på ”Genom – Fototriss tema

  1. Underbara bilder alla tre med lite historia till dessutom. 😉 Svårt att välja en favorit men det får bli det sista fotot. Naturen och maskiner förenas. Underbar bild. 🙂
    Ha det gott.

  2. Vilken läcker tolkning och vilka vackra foton. Jag vet inte riktigt vilken jag gillar bäst, men den sista är riktigt läcker.

    Ha en fortsatt fin söndag och tack för din kommentar hos mig! /Ingrid

Kommentarer inaktiverade.