Fototriss – Lukt/Doft

Doften från havet

När jag känner doften/lukten från havet njuter jag.

Doftande ros

När jag känner doften från en gammaldags ros tänker jag på mormor.

Diesellukten på Ymer

Och till sist, som kontrast till de övriga, diesellukten i isbrytaren Ymers maskinrum ger bara en minimal vink om hur det egentligen är där nere när motorerna går för fullt.

Fler lukt/smak upplevelser hittar du bland veckans Fototrissare

37 reaktioner på ”Fototriss – Lukt/Doft

  1. Härliga doftrika bilder! Doften av havet är speciell, åtminstone på sommaren. Rosor – vackert. Motorn – spännande. Ha en bra dag!

  2. Vad vacker bilden på havet är. Men dofter har ju också med minnen att göra som du säger om din mormor. Det låter som ett fint minne!
    Ha en bra dag!

  3. Sommar, sol och värme…och jag längtar dit! Tycker väldigt mycket om din första bild som blir min favorit här hos dig idag!
    Ha en skön söndag! Kramis

  4. Riktiga män luktar disel….. (finns det väl en dekal med texten va?)
    Första bilden blir min favorit helt underbart med havslukt

  5. Hej… Vet inte om jag ska välja rosen eller maskinrummet, är svag för fartygsmotorer. Men väljer nog rosen ändå, eftersom jag längtar till sommaren.
    /aw 🙂

  6. Rosen är min favoritdoft bland dina bilder! Den mest rofyllda platsen är dock vid havet! Sista bilden är unik här på fototrissen idag – dock är det en lukt jag inte tycker om! ´Ha en skön söndag!

  7. Härliga dofter men havets doft är bäst !!!! Min hemma by är ganska närä stranden och jag min vattens doft från redan min barndom hur spännande och friskt det kan vara.

  8. Doft och lukt som väcker minnen, både hav och blomma men framför allt maskinlukt/diesellukt. Det blir barndom och morfar….

  9. Fina bilder och visst väcker dofterna minnen och känslor. Jag har faktisk varit i maskinrummet på en riktigt stor båt och känt dofterna därifrån.

  10. Bild nummer ett vinner för mig idag! 🙂 Det är nåt speciellt med hav, men jag gillar din rosbild med…

    Fint Triss!!

    Kika gärna in hos mig och ha en finfin söndagkväll! 🙂

  11. Havet och rosen -ljuvliga dofter som jag verkligen tar in och njuter av. Den sista däremot, mest spännande eftersom jag fotat en hel del bilder från utsidan men aldrig tagit chansen att se isbrytarna från insidan, fast visst kan jag förnimma doften och lukten är så stark att den tar bort blomman och havets.

    Det är synd att de starka dofterna och lukterna tar bort de rena och fräscha till och med i fantasin, i alla fall för mig.

    /Avsändare Margareta G

Kommentarer inaktiverade.