Fototriss – fel sak på fel plats

Veckans Fototriss var ganska knepig …

Detta anser jag vara fel sak på fel plats:

Fel, fel ...

Ett underrede till en symaskin …

Fel, fel, fel ...

och en gammal spis,  båda borde lämnas på tippen, inte i naturen. Dessa två saker ligger djupt inne i skogen, 3 km gångväg över berget.

Fel igen ...

Trappan som skall underlätta för besökarna skall ligga intill, inte i jättegrytan. Detta är en av drygt 20 st stora sk jättegrytor, skapade av sten, grus och smältande vatten när inlandsisen smälte.

31 reaktioner på ”Fototriss – fel sak på fel plats

  1. Himla intressant med trappan framförallt. Jag tänkte väl att det var märkligt med en trappa rakt ner i en brunn. Fina bilder även i övrigt:)

  2. Det var verkligen fel saker på fel plats! Den fina gamla symaskinen & den fina gamla spisen borde ha tagits tillvara på bättre! Tänk vad fina de skulla vara med lite ny fin svart färg!
    Hoppas tat du får en fortsatt bra helg!

  3. Oj, ett sådant underrede har jag jagat Sverige runt efter. Såg ett skrivbord som jag skapat av ett underrede, och det var skitsnyggt! Givetvis får det då bli mitt val! Ligger de kvar tror du? 😉

  4. Wow!! Vilka fina bilder! Vad mer kan jag säga???
    Jo, att det slängs mycket i naturen men visst gör det sej där ibland……fast det hade varit bättre det hamnat på tippen iofs.

    Ha en bra söndag!!

  5. De två första bilderna var ju riktiga konstverk. Skulle ju vara trendigt att ha i trädgården nu när rostigt är så inne!
    Den sista bilden är ju tråkig, dvs att inte saker kan få vara där de ska……………bilden i sig är ju inte tråkig 🙂 Ha de så bra! /Anette

  6. En väldans bra triss hos dig.
    fina bilder alla tre, men jag gillar den första på underredet på symaskinen bäst.
    Klems Synne.

  7. Mycket vacker triss!! 🙂

    Det smärtar mitt hjärta att lämna en så vacker Singer så där.. Den hade jag gärna tagit hand om och gjort ett vackert bord av! Den får bli min favorit! 🙂

    Ha en fin söndag!
    Kram Anna

  8. Man kan ju undra över vem som placerar ut sådana här i och för sig vackra ting i naturen? Gilar symaskins underedet 🙂 Ha en fin fortsatt söndag/E-L

  9. Första bilden är jättevacker, den hade gärna fått hamna i min trädgård. Men jag håller med det skall inte ligga ute i naturen 🙂

  10. Man undrar ju hur saker hamnar på vissa ställen. Måste ju vara lättare att åka till tippen tycker man…

    Jättegrytan blir min favorit och det för att det drar fram många barndomsminnen. Vi hade två grytor precis utanför våran bergstomt vid sommarstugan. 🙂

  11. Vilken jättebra triss! Underredet till symaskinen var ju jättefint. Tänk att bara lämpa av allt i skogen. Konstigt att ingen tagit reda på sakerna.

  12. Visst har sakerna på de två översta bilderna hamnat fel, men de gör sig fint på dina foton. Men trappan nere i jättgrytan är ju bara fel (fast den bilden är också fin).

  13. Verkligen undrabara bilder. Lite svårt att välja en favorit. Men måste nog bli första för vi hade en sån gammal symaskin när jag var liten som man lekt en del med… Eller iaf själva plattan i underredet inte själva symaskinen. Men den har hur kul som helst att stampa och trycka på när man var liten =)

Kommentarer inaktiverade.