Fototriss – T som i Träd

Denna veckas Fototriss skulle innehålla foton med innehåll på F eller T – jag har valt T som i Träd.

Kullen

 Djurön

krapperup

Att de dessutom är Förvridna Träd gör ju inte saken sämre …

50 reaktioner på ”Fototriss – T som i Träd

  1. Morrn.
    Den tredje bilden tycker jag om, ser ut som en gammal ek….
    Skön grön förg på våren.

    Ha de bra
    Hasse

  2. Vilka FINA trädbilder du visar! Sista bilden är ju grymt läcker! Var har du fotat det trädet – inte i Norrköping va??? Eller är det i Folkparken? Hoppas att du får en skön söndag!

  3. Vilka härliga träd, de var inte färska dom inte……gamla och vridna. Underbart charmigt!!!

    Ha det så bra!

  4. Vilka härliga gamla slitna träd. Gillar den sista bilden bäst, för trädet ser ut att försöka se ståtligt ut fast det är stympat.

  5. Fina gamla träd! Naturens egna konstverk. Gillar när det ligger lite gamla träd och ”skräpar” i skogen, blir så fint när de börjar täckas med mossa. /Anette

  6. Läckra Trädbilder alla Tre! Jag gillar den sista lite extra mycket så den blir min favorit här hos dig idag!
    Ha en skön söndag! Kramis

  7. Häftiga förvridna träd, och fascinerande att de fortfarande lever, fast de borde ha gett upp för länge sen. Jag hade bara ett träd i min triss, fast det var inte förvridet, bara väldigt böjt.

  8. Första blir min favorit ser ut som ett trassel…. -gíllade alla bilderna men föll extra för första..

  9. Vilka härliga bilder på dina vackra förvridna träd.
    Klarar inte att välja en favorit. Så det blir alla tre.
    Kramen Synne.

  10. Vilken snygg triss och jättefina bilder! Älskar gamla förvridna och vindpinade träd 🙂
    Kan inte välja någon favorit här, gillar alla tre – mycket!

  11. Hej! 🙂

    Vackra bilder alla tre, som får mej att längta till lövsprickningen, denna ljuva skira grönska.

    Skön söndag önskar jag dej

    Irene 8)

  12. Vackra bilder alla tre och en fin tolkning. Sista bilden är jättefin med härliga färger och ljus. 🙂
    Ha det gott.

  13. Vilken vacker T-triss! 🙂

    Din andra bild är så vacker – trädet liknar en drake med käftarna öppna, kraftfullt!!

    Ha en fin söndag och kika gärna förbi hos mig!
    Kram Anna

  14. Träd kan vi inte få för mycket av, trean tycker jag är mest spännande.
    Alla mina gamla trädbilder är just nu på vift, ligger på en hårddisk i Tyskland och ska få någon programvara fixad. Vore kul med ett trädtema någon gång, själv samlar jag på figurerna man kan hitta i dem.

  15. Vilken superbra tolkning! Alla tre bilderna är jättefina, men den sista blir min favorit. Något alldeles speciellt med den eftersom det ser ut att växa två träd på det gamla. 🙂

  16. Jättefina bilder! Jag älskar trädbilder. Trean får min röst, mest för gubben i trädet till vänster. Han ser rolig ut, som om han var tandlös 🙂 (Ser du honom?)

  17. Härliga bilder! Tredje bilden blir min favorit.
    Jag hade också en tanke om att lägga ut bilder på träd.
    Jag har ett foto på sockerdricksträdet på Näs där Astrid Lindgren växte upp.
    Och på trädet ser man en elefant faktiskt med snabel. 🙂
    Fast nu la jag ut foton på får istället.
    Ha det så bra!
    Hälsningar Anna

  18. Träd är ofta vackra 🙂 Du har hittat några med ovanliga vridna former, roligt. De är fina på olika sätt, fast är inte det första fotot en buske? Väldigt platt träd! Men jag vet så lite om enar och andra taggiga träd och buskar. Tall och gran, tja som nollåtta tar det slut där. Men i din triss blir det tredje fotot som får min röst. Så snyggt hur trädet verkar ha ”ympat” sig själv 😉 Kanske har några inneboende i de gamla stammarna?

  19. tänkte du kan få direktlänken till min triss på NatureFootstep också. Den förra går till fotsteg. Bor du i Norrköping? Jag kommer från Linköping men har landat i Katrineholm.

Kommentarer inaktiverade.