Fredagsfärger – Blått och vitt

Finlands flagga

Ni får säga vad ni vill – men Finlands blåvita flagga är mycket vackrare mot en knallblå himmel än alla andra flaggor. Hur svensk jag än är på pappret, så kan jag bara inte förneka att detta är min flagga.
Gott veckoslut alla bloggvänner och tack för alla kommentarer under veckorna.

Fler blåvita bilder hittar du hos Fredagsfärger

14 reaktioner på ”Fredagsfärger – Blått och vitt

  1. Javisst är den finska flaggan vacker och du har lagt in en fin bild på den, tjusigt mot den klarblå himlen!

    Men den svenska flaggan är också mycket vacker tycker jag – blå himmel och gul sol!

  2. Som, sagt den finska flaggan är vacker. Det var den andra. Mitt motiv har jag också hittat på en annan blogg. Tema blått och vitt och SOMMAR.

  3. Tack snälla 😀
    Vitt, blått och grönt, finns inget som gör sej dom dom färgerna mot en blå himmel!
    Å du har fångat dom alla, snyggt 🙂

  4. Ja, det där med gult och blått är ju vanligtvis ingen höjdarfärgkombination, även om jag föredrar den före alla andra i exempelvis diverse olika sportsammanhang! 😀

    Men när det gäller flaggor så kan jag verkligen hålla med i det du skriver om den finska! Absolut!!! 🙂

  5. Ja, visst är den vacker. Och du bjöd på en skön bild där den verkligen vajar i vinden. Ha en skön helg.

Kommentarer inaktiverade.