Fototriss – Färgkontraster

Veckans Fototriss handlar om färgkontraster och förra veckans fotosafari i Linköping gav flera kontrastrika bilder.

stänger i blått

Utanför Cloetta center finns denna utsmyckning, ett stort antal stänger i blått, med enstaka gula, någon röd, grön och svart.

Cloetta center

Ett gavelparti på Cloetta center är målat i rött, resten av huset är vitt.

parkbänk

Denna detalj på en parkbänk hittade jag i Falun i somras. Se hela parkbänken på Veckans dagar, min andra fotoblog

31 reaktioner på ”Fototriss – Färgkontraster

  1. Här snackar vi verkligen KONTRASTER med stort K.. kanonläckra foton och vulka färgkontraster:-)
    Fint jobbat/Pialotta

  2. Du hade en toppendag fotomässigt i Linköping förstår jag;)
    Jättefin triss, den första och andra bilden får bli mina favoriter idag!

    Ha det bra!

    annette

  3. Vilket härligt glada och kontrastrika bilder du visar!
    Dom är också snyggt kontrastrika gentemot varandra.
    Ha en riktigt skön söndag!

  4. Å så härliga färger! Kan inte välja någon favorit, men om jag tar hänsyn till helhetsfotot jag såg på din andra blogg så blir den nr 3, jättevackert!

    (Jag har också en liten fotoutmaning, om du vill och om tiden räcker till 😉

  5. Riktigt härliga kontraster i din triss, man blir nästan yr på ett positivt sätt 🙂 Om jag måste välja så blir det den andra bilden, super! Ha en fin vecka/E-L

  6. Verkligen kontrastrik triss och härliga bilder!
    Vinner gör din sista bild på parkbänken för mig 🙂

    Ha en fin söndag!
    Anna

  7. Vilka starka och härliga kontraster… Helt ljuvligt. Den första bilden tyckr jag är helt underbar med alla linjer.

  8. Tyckte den översta bilden såg bekant ut på nåt sätt. Där har jag ju gott förbi, så det minnet fanns nog i ”arkivet”. Den blir min favorit! /Anette

  9. Wow. så läckra bilder. Ettan är så härlig. Vad är det för något? Står de bara huller om buller som ett plockepinn i marken. Det var många år sedan jag var och besökte Cloetta Chokladfabrik. Får väl stanna till när jag är på väg till Norrköping nästa gång.
    Ha det gott.

  10. Härliga kontraster på alla bilderna. Min favorit blir den sista med den underbart vackra turkosa nyansen.

  11. Hej!
    Det stod Kadermo’s Fotoblogg bland ”snabbast växande bloggar” i min kontrollpanel och nyfiket klickade jag på länken. 🙂 Härliga bilder både här och på Veckans dagar.
    Ha det gott. 🙂

Kommentarer inaktiverade.