Helhet/Detalj – Lock

Veckans Helhet/Detalj skall innehålla bilder på temat Lock. Först fotade jag barndomens karamellburk, men väl på jobbet hittade jag detta motiv:
Ett l

DetaljVi är nog många kvinnor som känner igen detta föremål, en shaker, oftast använd för olika typer av viktreduceringsdrycker.
Ett lock som är hopplöst att skruva åt rätt, så att innehållet inte sprutar ut.

Ett annat mer intressant lock att plocka en detalj ur har jag publicerat här.

Titta gärna in på Veckans port på måndag – då visar vi en ny port eller dörr.

6 reaktioner på ”Helhet/Detalj – Lock

  1. En intressant bild – jag trodde först det var en tvättkorg 😀 Jag har ju ingen sådan. men nu ska jag skaffa en shaker 🙂
    Ha en fin dag!

  2. Jag kände allt igen detaljen…ibland behövs den =)
    Det andra locket var superfint tycker jag.
    Ha de gott/ Bobo

Kommentarer inaktiverade.