Fototriss – Prickigt

Så här inför påskhelgen är det dags för vårstädning …

Städa prickigt ...

och när du är klar kan du njuta av några praliner …

Prickiga praliner

och när du ätit för många går du ut …

prickigt värre

och ser att trädens grenar är alldeles prickiga av (s)prickfärdiga knoppar.

Glad påsk på er alla och tusen tack för alla goa kommentarer på mina olika blogginlägg både här och i Veckans dagar och Veckans port.

Ännu mer prickar finns hos Helena

36 reaktioner på ”Fototriss – Prickigt

  1. Kanske skulle man kunna säga att träden börjar bli ”sprickiga”? Njae, kanske inte i alla fall. Men det är en kul blandning av prickar du fått ihop. Glad påsk!

  2. Jag är svag för godis och har långt till en butik med detta utbud, så den faller jag pladask för – blir min absoluta favorit!

  3. Undebara prickar på alla dina bilder! Den sista blir min favorit – våren är här äntligen!
    Ha en riktigt skön påsk!

  4. Jag gillar nog pralinerna bäst, det är nog den typen av påskgodis man ska njuta, inte de billiga ”tvåläggen” Glad Påsk på dig

  5. Vilka härliga bilder! Sådana trasor vill jag ha i mitt kök! Men knopparna blir min favoribild. De ser så underbara ut när de är sprickfärdiga.
    Ha en skön söndag

  6. Wow, vilka häftiga bilder och kommentarer du visar upp. Jag röstar på trean, tänk att se naturen som ger så många prickar.
    Ha de gott/ Bobo

  7. Vilken prickig triss 🙂
    Såna läckra disktrasor vill jag också ha! Pralinerna ser så läckra ut så det blir dagens favorit även om knopparna får mig att längta till varmare dagar.

  8. Härliga bilder, tror jag gillar mitten bäst till smaken iaf.
    Kul med städbilden!

    Ha en härlig söndag!

  9. Underbara bilder! Tycker egentligen att alla är lika bra men om jag var tvungen att välja en så skulle det bli pralinerna.
    /Susanna

  10. Lyckad triss i prickar du har hittat på!

    Jag gillar ju choklad så tvåan blir min favorit, även om de andra bilderna var fina och prickiga. Håller med ovan talare som sa ”mer flärd i köket”, det är ju i just det rummet man är mest…förutom sovrum.

    Som den trädgårds- och natur-älskare jag är så är ju trean också härlig.
    Välkommen och se min prickiga höna
    Glad Påsk

Kommentarer inaktiverade.