Helhet/Detalj – Uppstickare

Veckans Helhet och detalj skall handla om Uppstickare – det kan vara mycket det. Tänker först naturligtvis på alla vårblommor, som sticker upp, sen på spikar som sticker upp på fel ställen… Fotar sen ett garnnystan med stickor och en virknål som sticker upp. Nja, bättre kan jag …

Letar igenom mina bilder och hittar Sveriges än så länge mest uppstickande byggnadsverk – Turning Torso

Detaljbild

Turning Torso

10 reaktioner på ”Helhet/Detalj – Uppstickare

  1. Jag funderade likadant som du.
    Inte heller hos mig blev det det jag först tänkte på. 🙂

    Kul att se, hoppas att även få se det i verkligheten någon gång.

  2. Tur att du skippade de andra idéerna 🙂 för det här var ju en superläcker bild. Jag gillar ju helhetsbilden bäst men det är häftigt att det går att ta ut en sån liten detalj ur det stora stora huset.

Kommentarer inaktiverade.