Fototriss – Tidens tand

Veckans Fototriss skall handla om hur tidens tand påverkar saker och ting.

Tidens tand nr 1

Jag valde först denna nytagna bild på hörnet av en bänk vid en grillplats. Bänken är gammal, det kan man se på spikarnas form, de är kanske till och med handsmidda.

Tidens tand 2

Den gamla flatbottnade ekan har legat på torra land i många år nu.

tidens tand 3

Inte bara väder och vind kan kallas tidens tand, alla svampar och andra kryp gör även de skäl för namnet.

46 reaktioner på ”Fototriss – Tidens tand

  1. Återkommer med ett svar: Lycka till med din premiär. För mig är det säsong 40 som husvagnscampare… Oooops!

  2. Träd och bark gillar jag så den bilden får en extra poäng från mig.. tiden sätter sina spår och visst är det härligt:-) jag ska fota, fast jag har massor av gamla, rostiga prylar i mitt arkiv.. återkommer.. nyss uppdaterat i min Fotoblogg .. det är ju Konstrundor här för hela slanten just nu..
    Ha de gott .. fin Påskhelg som är kvar/Pialotta

  3. Fantastiska bilder! Ekan tror jag gjort sitt och blir min favorit. Fast svårt att välja bland så fina bilder. Bra fångat!

    Ha en härlig dag!

  4. Fina foton! Min favorit blir den mittersta bilden. Vad gör en gamla ekan i skogen kan man ju undra?! Hoppas att du får en fortsatt skön påskhelg!

  5. Vilka vackra foton, trä kan bli så vackert när det är slitet. Den gamla båten som ligger mitt i all grönska. Ingen bild kan jag utse som bättre än den andra. Är man galen i slitet och nött så är man. /Amanda

  6. Fin triss. Stubben är vacker, likaså brädorna i första bilden men båten blir min favorit. Så vacker den är. 🙂
    Ha en fin dag.

  7. Mycket fina bilder i din triss!
    Bilden på ekan är min absoluta favorit den är verkligen snyggt komponerad och härligt romantisk! 🙂

    Ha en fin söndag!
    Anna

  8. Snygga bilder du valt som passar mycket bra till temat.

    Gillar både ekan och stubben så jag röstar på båda =)

    Ha de gott/ Bobo

  9. Hej…vilken fin triss du visar. Jag gillar ju ekan som ligger där i skogen, på torra land. Man undrar ju hur har den kommit dit …???
    Tjingeling
    Monica

  10. Du har verkligen lyckats förmedla en känsla av att tiden har gnagt på föremålen. Den första bilden på träytan var oerhört vacker. Det är så vackert med slitna träytor, där strukturen framträder på en lite ruggad yta.
    Sen är den fina stubben läcker. Där kan man verkligen tala om tidens tand. Gamla stubbar bryts sakta ner och blir boplats för svampar. Underbar bild.
    Men min favorit blir bilden på ekan. Det är något visst med båtar, och ekor i synnerhet. Vad sorgligt att den ligger på land och blir förstörd, den borde ju ligga och guppa vid en brygga!

Kommentarer inaktiverade.