Fototriss – Sten

Stenar med daggdroppar

Stenar med spindelväv och daggdroppar …

Stenar med fjäder

Spår efter en hök …

slaggsten

Slaggsten från Striberg. Slaggsten/Bergslagssten – läs mer om vad det är

Se även mitt inlägg nedan under Helhet/Detalj – Se fler bilder på temat Sten i Fototrissen

35 reaktioner på ”Fototriss – Sten

  1. Så vackert fångat! Min favorit blir nog andra bilden med den vita fjädern som kontrast till den hårda stenen.
    Perfekt för temat.

  2. Fina bilder alla tre, så jag väljer ingen. Stenar det gillar jag! Ha en bra dag./Anette

  3. Vackert fotograferat. Vattendropparna får stenarna att glänsa. Den lilla vita fjädern kan komma från en fågel. Den grova stenen på sista bilden väcker frågor och ser spännande ut. En fin triss med variation. /Amanda

  4. Oj, här var det inte lätt att välja en favorit, för de är fina på olika sätt. Kanske vinner ändå den vita mjuka fjädern mot de hårda grå stenarna.

  5. Vilka vackra sten-bilder! Den första med daggsropparna blir min favorit idag! Hur mås det idag? Visst har vi underbart väder här i Östergötland! Hoppas att du får en härlig söndag! KRAM!

  6. Hej!

    Ja naturliga stenar är vackra, underbara bilder du bjuder på.

    Tack för kommentaren inne hos mej. Precis när du var inne och gav länken, höll jag på att göra ett tillägg, dels ett litet stycke som jag hämtade hos wikipedia och så även länken till Göteborgs Historia som du angav.

    Solvarma Kramar från Irene

  7. Vackra bilder i din stentriss där jag tycker extra mycket om din första bild! 🙂
    Så vackert med daggdropparna!

    Ha en fortsatt fin söndag!
    Anna

  8. Här var det också en fin stentriss – ditt första foto gillar jag bäst – det är så vackert med spindelväven och vattendropparna. /Ingrid

  9. En fin serie bilder. Jag instämmer med vad Mats skrev här ovanför: ”geologiskt nyfiken men hopplöst obildad”. Men nu vet jag i alla fall lite mer om slaggsten.
    🙂

  10. Bra bilder på stentemat. Gillar sista bilden bäst, en ovanlig sten, iaf för mig. Hmm slaggsten, intressant sten 🙂

Kommentarer inaktiverade.