Fototriss – på min hemort …

Stoppa tiden, jag vill uppleva allt vackert idag, imorgon, i övermorgon, nästa vecka – i veckans Fototriss visar vi hur vi har det just denna helg.
Lat N 58° 35′ 23″ Lon E 16° 11′ 4″ är platsen detta finns på. Hängande pil över Motala ström

Rosa magnolia

Utblommad magnolia

PS Fortsätt gärna neråt i bloggen, fler färska bilder finns där.

42 reaktioner på ”Fototriss – på min hemort …

  1. Morrn.
    Den gröna nyansen på träden på våren, det är nästan så man kan bli ”religiös”

    Vackra bilder.
    Ha de bra
    Hasse

  2. Men det var svårt att välja hos dig också 🙂 Alla bilderna är så himla fina!
    Den sista blir det ändå för du har ett så fint fokus och skärpa 🙂

  3. Jag gillar alla dina bilder jätte mycket men måste jag välja tar jag trean för det är en cool makrobild. Jag vill ha makroobjektiv…

  4. Bra bild på trädet som hänger ut över strömmen nere vid spången. Jag tog faktiskt en bild som är väldigt lik din häromdagen i nästan exakt samma vinkel. Den blir naturligtvis min favorit

  5. VIlka vackra bilder! Jag har också magnoliablommor i min triss idag! 🙂 Tänk att vi kommer från samma ställe & visar samma sorts blommor… Ha en härlig söndag! Kram

  6. Blommor är vackra, men Pilen och älven och husfasaden (fabriken?) bjuder på så mycket mer. Så ditt första foto är min favorit! Då ska tilläggas att ditt tredje foto är snyggt, knivskarpt och lite spännande. Har verkligen ingen aning om vad för blomma det är. Men spännande ser den ut 🙂

  7. Supervackra bilder allihopa, men jag smälter som så många andra för ettan. Lutande trädet mot vattnet! Sagolikt vackert!

  8. Vilka vackra bilder som verkligen utstrålar vår! Trädet har en mycket vacker skir grönska och magnolia är så mycket vår för mig 🙂

  9. Så underbara bilder. Den första bilden med pilen blir min favorit, för det är en sån skir grönska i bilden. De andra bilderna är kanonfina de också.

  10. Fantastiska foton från Norrköping. Dina två sista foton smälter jag över direkt och din första bild med speglingen i vattet är också vacker. Jag skulle vilja ”frysa” tiden ett tag och få njuta lite till, men sommaren knackar redan på dörren. Så vackert du har just nu. /Amanda

  11. Underbara bilder och jag håller med dig tillfullo om att jag vill stoppa tiden!
    Jag fastnar främst för din sista bild 🙂

    Ha en fin kväll!
    Anna / Vita Stunder

  12. Vackra bilder, var och en på sitt sätt! Visst vill man ha en pausknapp nu eller i alla fall att det gick i ultrarapid!
    Ha en fin kväll!
    Irene

  13. Jag vill också stoppa tiden och få njuta länge.
    Underbara vårliga bilder.
    Den översta gillar jag, ser härligt ut att promenera där.
    Den sista sitter jag vid en stund och känner våren i mej!
    Ha en skön vecka!

  14. OH! Vad det blommar och grönskar hos dig!
    Jättevackra bilder alla dina.

    Ha det så gott i vårsolen // Nettan

  15. Vilka bilder! Magnolian är jättefin men jag gillar nog trädet (en Pil?) som hänger ut över vattnet bäst.
    /Bibbi

  16. Första bilden är verkligen underbar, jag gillar träd och det här var vackert.
    Blommor, skott och knoppar drar åt sig all uppmärksamhet just nu, den bästa årstiden tycker jag.
    Ha en trevlig dag!

Kommentarer inaktiverade.