Helhet/Detalj – Vägskäl

Norrtull

detalj090507Helhet och Detalj skall denna vecka handla om Vägskäl.
Nyvaken satt jag mig vid datorn för att hitta något vettigt på temat – men så fantasifullt blev det inte.

 Jag satt igår i bilen på väg till tandläkaren och fotade i farten, utan att ägna någon längre tid åt kompositionen. Jag har stannat i en rondell, jag kan ännu välja en annan väg.  Det är förmiddag, trafiken är gles.

9 reaktioner på ”Helhet/Detalj – Vägskäl

  1. Tänk vad mycket mer man ser då man zoomar in på något.

    Ser att det inte bara är jag som fotar i bilen…
    hoppas tandläkaren var snäll och att du inte hade för många håll så det blev jätte dyrt.

    /Maria Berg

  2. Hej Hedwig!

    Ja det gäller att ha kameran med sej i alla lägen. Bra bild blev det ju.

    Lycka till med nästa tandläkarbesök 🙂

    Må så gott och ha det bra, önskar Irene 8)

  3. Godmorgon! Som någon sa innan…inte bara jag som fotar i bilen…*ler*
    Det var ju verkligen ett ritkigt vägskäl det där…Det är intressant vad som händer när man plockar ut en del ur en bild.
    Trevlig helg!

Kommentarer inaktiverade.