Fredagsfärger – Gult och rött

Gult och rött

Fredagsfärgerna Gult och rött är Kul och rätt för mig, men lyckades låta bli att visa blommor. I det här inlägget har jag en jättefin gul/röd blombild.
Men till dagens foto: Denna lilla och frusna nyckelpiga hittade jag på förrådsväggen en tidig och kall morgon, när jag tog ut cykeln ur förrådet. Den måste ju bara fotas – kan vara bra att ha…. 😉
Och nu kom jag på denna bild passar ju också i Fredagsfoto – där vi skall visa cirklar.

15 reaktioner på ”Fredagsfärger – Gult och rött

  1. så trevligt. Din nyckelpiga satte sig på rätt ställe för en fredagsbild. 🙂

    Glöm inte din Blodlönn. Fast de är vackrast i motsol. 🙂

  2. Ha ha, nääää… vart lite svårt att röra sej 🙂 Jag hade också på mej en sån dräkt, och blev omkullputtad, jag fick mej inte upp själv 🙂 Jättefint foto! längtar efter sommar ännu mer när jag fick se den! Ha en skön fredag!

  3. En liten piga så sött.. färgen i baken är ju gul så det där fixade du bra:-)
    Ha de fint o trevlig fredag/Pialotta

  4. ”Flyg lilla nyckelpiga flyg, till främmande land, så får du mat och kläder” Den har väl inte du hört? Landade en nyckelpiga på någon när jag växte upp så sa man det. (Antikens grekland)Ett fint foto. /Amanda

  5. Nej jag hade ingen aning om att det också var finska färger 🙂
    Jag är ju smålänning i själ och hjärta och tycker det räcker med vår blågula 🙂
    Visst är det kul när en bild precis passar in 🙂

  6. Vilken fin bild med röda nyckelpigan mot gula väggen.
    När man ser en nyckelpiga så känns det som sommar.

    Önskar dig en fin helg

  7. Oj en sån lite rackare/stackare, men så bra att han/hon valde rätt färg på bakgrunden 🙂

    Trafikljuset må vara trivialt, men jag kände mig rätt dum när jag stod där och fotade…

Kommentarer inaktiverade.