Fototriss – Spetsigt

Veckans Fototriss har temat Spetsigt – jag har valt spetsiga torn på hus.
Det finns spetsiga former på flera olika ställen på dessa torn.

spetsigt1

spetsigt3

spetsigt2

Klickbara bilder förstås.

29 reaktioner på ”Fototriss – Spetsigt

  1. Snygga foton på kyrktorn. Vi kunde ha haft liknande bidrag. Jag hade valt ut tre kyrktorn, men valde till slut något annat. Varje foto har du knäppt när himlen var blå. Den blå kyrkan är väldigt vacker. De är i olika stilar, väldigt rena och vackra foton. /Amanda

  2. När man lyfter blicken i en stad kan man hitta så mycket vackert! Precis som du har gjort. Fina spetsar allihop, men bäst gillar jag den där man ser huset. /Anette

  3. Vackra bilder – varför lyfter man inte blicken oftare och ser allt de vackra som finns ovanför oss? Särskilt kyrkor tycker jag är både vackra och intressanta – det finns ju inte två som är lika!

  4. Snygga bilder och spetsiga. Byggnader är alltid bra att fota tydligen, får nog börja lite mer med det, det gömmer sej alltid nåt på bilderna man har användning för.

    Ha en bra dag!!

  5. Hej…
    Tack för din kommentar hos mig. Ja gubben är riktig, han och hans bror som va på en annan del av taket gör sitt sista jobb så högt i det blå efter 40 års tjärande på bla kyrkotak.

  6. Tack för kommentaren om lilla Ellie 🙂
    Såg att du hade haft problem på Fototrissbloggen. Jag var in där nu och har klickat mig runt till flera olika deltagare och då har sidan funkat utan problem, jag vet inte om det var något tillfälligt problem kanske. Jag tog bort mr linky-scriptet från headern häromdagen, så det bör inte bero på att det ligger och krånglar. Hoppas att det funkar bättre för dig nu så att du kan hitta till de andra deltagarna!

  7. Spetsigt värre. Något fångar mitt intresse lite extra i den försa bilden. Fräck vinkling och underbar bakgrund. 🙂

  8. Ja, vi är många som kommit på det där hus- och kyrkotemat i dag. Men det gör definitivt inte bilderna sämre. Jag gillar dina bilder.

  9. Vilka fina spetiga tak du visar! Alla tre bilderna har kanonfin himmel också! Är det Norrköpingstorn? Det översta till höger är det hörnet Drottninggatan-Nygatan? Ha det gott!

Kommentarer inaktiverade.