Linjer och mönster

snäckor

Dessa krabater har jag ganska gott om i trädgården, de får oftast enkelbiljett ut ur den. Men en dag tyckte jag och min dotter att de var utmärkta fotoobjekt. I synnerhet den lilla snäckan (jo sniglar med hus heter snäckor) som balanserar ovanpå den andra, var mycket snabb och nyfiken. Vi fick många underbara foton på dem innan de fick respass.

Se fler foton med linjer och mönster här

11 reaktioner på ”Linjer och mönster

  1. Visst är de härliga! Jag håller på och flyttar mina för hand mellan rabatterna och till lite mera naturnära miljö så att säga för dem. Gärna två och två! Ja man är väl snäll mot djuren förstås! Och självklart ska man vara det eller hur!

  2. Grymt läcker bild!!!! 🙂

    Håller med Ulrica, de bjuder verkligen på sig själva här!
    Ha det gott!

  3. Haha, vilka små akrobater! Och du lyckades fånga det hela i ett kanonfint foto!

    P.S. Den understa snigeln ser ännu slajmigare ut än vanligt… undra varför 😉

Kommentarer inaktiverade.