Fredagsfoto – Vila

Varg i vila

En kort stund låg hon stilla, den unga varghonan, innan det återigen var dags att springa runt i Kolmårdens varghägn med de andra ungvargarna. Vi besökare var inte så intressanta denna kväll, men en och annan fick sig en ansiktstvätt, bl a jag själv.

14 reaktioner på ”Fredagsfoto – Vila

    • Ja, jag blev slickad i ansiktet. Det är deras sätt att välkomna och acceptera besökarna. De var väldigt vänliga, lät sig gärna klias på magen. De var nästan som hundar.

  1. Fint foto av ett för mig favoritdjur (gillar ju andra djur också men just varg tycker jag är nåt speciellt med.), önskar jag kunde få klappa en någon gång..ska höra efter på Nordens ark.

    Ha en bra dag

  2. De ar vackra dessa vargar. Har ett foto pa kylen da jag sitter pa huk brevid en alfa hanne. Jisses sa stor han var! Men underbar att borra in fingrarna i palsen pa. 🙂
    En upplevelse jag aldrig kommer glomma.

  3. Oj vad avundsjuk jag blir på en varghälsning på vargsätt. Lyckliga du och dessutom ett underbart foto. Ha en trevlig dag 🙂

  4. Vargar som vilar.. vackert, ståtligt och underbart!

    Klokheten och rakheten i deras blickar.

    Ha en fin lördag!
    Anna

Kommentarer inaktiverade.