Fototriss – Hett

I veckans Fototriss fick vi hett om öronen… 

slutet

När jag eldat upp mig riktigt länge …

angpanna

och trycket i pannan stigit och ångan är riktigt het …

skarvor

då kan det bli så hett att finporslinet ryker …

Jo, det kan hända att jag blir så arg att den stackare som råkar ut för mig får det hett om öronen. Godnatt.

30 reaktioner på ”Fototriss – Hett

  1. Vilken härlig triss! 🙂 Fiffig text som snyggt väver ihop bilderna, fast de är så olika. Svårt välja bland de snygga fotona, men jag tar den nybyggda ångbåten. Fin skärpa med många detaljer, vacker panna med mätare och ventiler, snygg fender på kanten som bonus. Har du sett den tuffa iväg? Tack för besöket på min spretiga triss 😉

  2. Vilken variation. Glödand kol, en het ångpanna på båten. Din sista bild är en riktig utstickare. Krossat porslin, där har det absolut gått hett till på något sätt. I min fantasi kan jag se flera olika scener. En del riktigt roliga, toppen triss men stor hetta. /Amanda

  3. Kul och het triss.. gillar så klart alla dina bilder på temat, men din etta.. så underbar:-) Trean talar sitt eget språk och tvåan underbart het i sitt slag:-) Ha de/Pialotta

  4. Riktigt rolig triss! Hoppas du inte behövde slå sönder porslinet för att få med den sista bilden! Fast det är klart – ibland kan det ju gå riktigt hett till!

  5. Kul triss som du har fått ihop. Min är lite inspirerad av ditt sätt att tänka. Av bilderna är ångpannan min absoluta favorit.
    Ha det bra

  6. Härlig och annorlunda triss med dina texter till bilderna. Är alltid trevligt med lite humor. Skratta bör vi göra oftare och det gjorde jag nu så tack för det :o) Sista bilden blir favoriten.
    Ciao Annika

Kommentarer inaktiverade.