Fototriss – S som i sniglar

Det kom en snigel eller rättare sagt en snäcka, för så heter sniglar med hus, krypande över vår altan.
Det gick absolut inte med snigelfart, det var en liten pigg krabat som kom.
Eftersom vi var på fotohumör letade vi snabbt upp två till, de var inte alls lika pigga.
Men vår nyfunna vän fann sig snabbt och visade sig på den styva linan, förlåt skalet.

snigel1

snigel2

 

snigel3

Detta får bli mitt  bidrag till veckans Fototriss. Jag har nu varit med här i ett halvår, på den tiden har jag lärt mig massor, lärt mig se motiv överallt. Min kamera en kompaktkamera Samsung NV20 är alltid med.

46 reaktioner på ”Fototriss – S som i sniglar

  1. Wow vilka bilder! Så skarpa…Du har en underbar tolkning på dagens tema!

    Ha en skön dag….när den kommer!

    Hej från mig!

  2. Vackra sniglar i sin snäcka. Jag brukar slarvigt kalla dem trädgårdssniglar. Alla snäckor är först och främst vackra och de är inte helt ika i sina skal. Dina foton är bra då du har fått med sniglarna. Jag brukar inte ka samma tur, de brukar vara kvar i sitt hus. /Amanda

  3. Jättefina bilder och en rolig stilstudie på sniglar och hur de beter sig. Gillar mittenbilden mest, för den ser lite rolig ut.

  4. Härliga snigelbilder i din triss, kul att du körde samma tema rakt igenom 🙂 min favorit är bild nr2 med dom akrobatiska konsterna!

  5. Vilka läckra snigel/snäck bilder! Mittenbilden bli min favorit! Cool! Hoppas att ni har haft en rba dag i värmen! KRAM!

  6. Ping: Rösta på mig i Fototriss « Höljes rallycross EM 2009

  7. Du är i gott sällskap i finalen. Det var gott om fina bidrag men detta är det som får min röst. Glimten i ögat och bra bilder!

  8. Ping: Vacker & Underbar » Blog Archive » Rösta på min mamma! - A shadow a day makes the dull go away

  9. Grattis till sivermedaljen! Jag är inte förvånad över att du fick den, gillade dina sniglar direkt när jag såg dem och min röst gick till dig.
    God fortsättning på sommaren.
    🙂

  10. Hej Vännen!

    Stort GRATTIS till andraplatsen!

    Hoppas ni har det bra på semestern! Själva tog vi en Helsingfors-kryssning i början av veckan. Där åkte vi med spårvagn förbi Borgågatan och självklart tänkte jag på dig!

    Kram / Lena

Kommentarer inaktiverade.