Fototriss – Se upp

Jag tycker dessa tre foton på en av skulpturerna i Rottneros park i Sunne passar till temat Se upp. Statyn är hög, jag får verkligen se upp för att kunna foto barnet. Den unga modern ser också upp till sitt barn.

SN204432-1

SN204431-2

SN204433-3

Jag befinner mig just nu i Höljes på rallycross EM, sitter i en husvagn bland tusentals andra ute i skogen uppe i nordligaste Värmland. Imorgon fortsätter tävlingarna och det betyder att jag inte hinner kika runt till er andra för att kommentera.  Vi har haft fruktansvärt varmt en hel vecka nu, imorgon är prognosen betydligt svalare och regn, den som lever får se, som det brukar heta.

Tills jag tittar in till er igen – stor kram

32 reaktioner på ”Fototriss – Se upp

  1. Den sista bilden är så underbar och blir min favorit idag!
    Nu verkar det bli lite kyligare ute.
    Men jag längtar efter mer sol och värme!
    Ha det så gott!

  2. Hej Hedig. I en husvagn måste det vara varmt. Din triss är väldigt bra. Först tycker jag om din staty. Du har sedan på ett bra sett fokuserat och vänt på delar av den så att de tillsammans blir mycket vackra. Ha det gott på semestern. /Amanda

  3. Så fina bilder! Jag tycker det är kul med samma motiv ur olika perspektiv. Den sista tycker jag allra bäst om!

  4. Åh nu blev jag lite nostalgisk. Vi hade sommarstuga strax utanför Sunne när jag var barn & vi besökte Rottneros flera gånger. Gillar verkligen dina bilder!

  5. Gratulerar till andraplatsen! Det efterlystes ju mer liv och humor i finalen, men jag tycker att din triss hade båda delarna.
    I veckans triss tycker jag att du har gjort en bra tolkning, med en fin linje med alltmer fokuserade bilder. Jag tycker nog bäst om den sista, även om den står sig bäst i sitt sammanhang, tillsammans med de andra bilderna. En väl sammanhållen triss alltså.

  6. Det finns många fina statyer i Rottneros och en massa blommor! Vid ett eget besök en varm dag var det skönt att gå ner i dalen, in i skuggan och låta barnen leka där medan jag själv pustade ut. Närbilden på bebisen gillar jag mest i din triss 🙂 Anar att det kan komma fartfyllda foton om ett tag 😉

Kommentarer inaktiverade.