Helhet/Detalj – På väg

Invid slussen vid Norsholm, Göta kanal

Invid slussen vid Norsholm, Göta kanal

Vet inte hur många mil vi färdats på vägarna denna semester och hur många fantastiska bilar, flygplan, motorcyklar och båtar jag fotat.
Som kontrast till allt detta visar jag ovanstående båtar på Roxen-sidan av från Göta kanal, slussen vid Norsholm. På andra sidan slussen ligger gästhamnen med restauranger, butiker, och allehanda andra nödvändigheter. Där samlas varje torsdag hundratals motorcyklar och Corvette bilar under ett par kvällstimmar. Då kan man verkligen få frossa i  motorer och glänsande krom.

detalj0723

Jag skulle bra gärna vilja sitta på den upp och nervända ekan och njuta av kvällssolen.

Fler bilder från vägarna finns på Helhet och detalj

7 reaktioner på ”Helhet/Detalj – På väg

  1. Ja, man såg att där var något blått men att det fanns fler upp och nervända båtar såg man inte först. MB

    Hittat receptet?

  2. Den bilden tog du nog inte på en torsdag – det verkar ju väldigt lugnt och stilla! Och tänk så härligt att sitta på ekan och filosofera i kvällssolen!

  3. Du har verkligen lyckats hitta en intressant detalj som man inte först ger så mycket uppmärksamhet i helhetsbilden 🙂
    Egentligen precis detta jag tänkt med min fotoutmaning.

  4. Vilket vackert foto du har tagit, platsen ser väldigt lugn ut. Man fokuserar på båtarna som redan ligger i vattnet, klara att användas. Tom skylten med ICA butik, ser jag. Jag skymtar något blått lägre fram. När du sedan visar din detalj bild ser jag flera båtar som fortfarande ligger på land. Jättebra foto på helhet och detalj. /Amanda

  5. Ja, i Norsholm där du tagit bilden är det kort väg mellan de två världarna. ”baksidan” är nog så fin. Jättebra tolkning, med ett visst överraskningsmoment.

Kommentarer inaktiverade.