Fototriss – Insekter

Timmerman

Denna timmerman, en hona har jag visat tidigare i ett annat blogginlägg. Spröten är åtminstone 10 cm långa.

Humla

En humla i lavendelrabatten i Mölle.

SN204970

Ett flygfä jag inte vet namnet på. Notera att alla bilder är tagna med min kompaktkamera, Samsung NV20 utan stativ eller makroobjektiv.

Se fler insekter på veckans Fototriss

22 reaktioner på ”Fototriss – Insekter

  1. Så det är en timmerman jag också fotat, fast min är grön. Den bilder är jättefin. Jag har också bara en kompaktkamera men har du inte ens makroinställning på din? Det har jag. Jättefina bilder i alla fall.

  2. Vilken härlig bild på den stora skalbaggen. Ett bra foto där man riktigt ser de stora spröten. Humlor är så fina och ser goa och mjuka ut, men oj vad det kan stickas om de känner sig hotade. /Amanda

  3. Läckra bilder i din triss, jag gillar första bilden, aldrig sett en insekt med så långa ”radiomaster” förut, vad är det för en rackare?

  4. Vad mycket konstiga insekter det finns….Timmerman t.ex. Tror aldrig jag sett nån sån förut. Den är faktiskt lite söt tycker jag 🙂
    Tjingeling
    Monica

Kommentarer inaktiverade.