Helhet/Detalj – Tve/Tvi

SN204414

Förleden tve- betyder ju tudelad, så som tvestjärtens bakdel i dagens Helhet/Detalj. SN204415Därmed anser jag att denna lönns frukter är en korrekt tolkning av temat idag. Denna bild får stå för ‘TVE‘. Nu bryter jag mot fotoChip’s regler och plockar detaljen ur en annan bild, dock tagen högst en minut efter ovanstående. Den lilla bilden får stå för ‘TVI‘ – en skinnbaggeart, som finns i åtskilliga variationer. Bl a som bärfisar.
Orsaken till detta  brott mot reglerna är det egentliga syftet med varför jag tog denna bild. Jag befinner mig i Rottneros underbara trädgård. Fotograferar skulpturer, blommor och träd. Bland annat denna lönns frukter. När jag tagit det första kortet, som dessutom inte ens är bra , ser jag skinnbaggen bakom och försöker fota den. Ingen av bilderna blir skarpa nog, det blåser lite.

En reaktion på ”Helhet/Detalj – Tve/Tvi

  1. Toppenbidrag 🙂 Du hittade både tve och tvi. Baggen var ju jättefin och jag hade inte märkt att den kom från en annan bild 🙂
    Må så gott!

Kommentarer inaktiverade.