Fototriss – Så här ser det ut hos mig

Veckans Fototriss skall handla om – Så här ser det ut hos mig idag. Igår lördag åkte vi upp till Lotorp marknad, en sommarmarknad i en liten ort mellan Norrköping och Finspång. Något annorlunda utbud än vad som brukar finnas på marknaden hemma i stan. Min avsikt var att hitta motiv till 365-temat och några blev det.

090801-2

Vädret var faktiskt riktigt soligt och varmt idag, ett bad hade varit möjligt.

090801-1

Jag tittade även på lite kläder, men köpte inget där. Senare på dagen, hemma i köpcentrat, hittade jag några toppar i lite fräscha färger.

090801-3

Senare på kvällen åkte vi över till våra kompisar för en fika. Det var fortfarande varmt och skönt ute, till och med vid midnatt när vi kom hem.

30 reaktioner på ”Fototriss – Så här ser det ut hos mig

  1. Morrn.
    Finns det några som samlar på bokmärken i dag?
    Jag kommer nog mest ihåg att man vek sidorna i en ”skrivbok” i plugget för att få ”bytt” ut sina ”dåliga” och att det fanns ”fällor”……

    Kul att se i alla fall.

    Hasse A

  2. Tänk vad alla små samhällen runt omkring här livas upp när det är marknad. Regna som ligger ”granne” med Lotorp har ju en enormt väbesökt marknad också. Hoppas att du har det bra! Kram!

  3. Vackra ting att köpa på marknaden! Inte det vanliga tingel tangel pryttlet som brukar erbjudas!! Gillar mittenbilden med alla bokmärken och kort bäst!

  4. Sommartavlan i 1. bilden är så gammal o romantisk !!!! Härliga pappersdockor och tåget så sött o berättelsen var fin 🙂

  5. Kul att se lite gamla grejor. En riktig nostalgitripp måste det ha varit. Klippdockor älskade jag att leka med när jag var liten. Minns att det fanns i en del tidningar som mamma köpte. Sen brukade jag rita egna kläder till dom också. /Anette

  6. Hej Hedwig vad kul att se det vi en gång haft. Mina bokmärksalbum har jag gett till stora ”E” och visst samlar flickorna fortfarande på bokmärken. Jag hade tom ett var sitt till mina killar när de växte upp. Det finns bilar-, indianer-, sportbokmärken etc. Det är kul att gå runt och titta på saker som tillverkas igen. Jag har i en gammeldags handelsbod hittat tablettaskar som åter tillverkas. Jag har också en del foton på 365 som jag hittat där. Vilket nattsudd …
    /Amanda

  7. Åh vilka mysiga bilder! Nostalgi är vad det är:) Bokmärken och klippdockor, tänk att de finns fortfarande. Är det bara vuxna som köper sånt eller finns det något barn som håller på med det fortfarande?
    Må så gott!
    Kram Ninni

  8. Kul att åka på marknad och hitta udda prylar!
    Har själv sparat en del gamla bokmärken, bilden på dem ger nostalgikänslor.

    /Caroline

  9. Lotorpsmarknaden har jag inte hört talas om förr, däremot Skänninge 🙂 Å andra sidan kanske det beror på att jag inte har bott hemma i Norrköping på 13 år… 😉
    Bilderna ger iallafall lite nostalgi, särskilt bokmärkena!

Kommentarer inaktiverade.