Fototriss – Gissa temat

Eftersom jag fotat massor av bilar, båtar och flygplan i sommar, så fortsätter jag inom det tekniska i denna triss. Alla motiv har två gemensamma egenskaper – RR – som i Rolls Royce. De var kanske sin tids Rolls Royce om man tänker på den ursprungliga funktionen.
090808-1

Nr 1 – fotades i Motala

090808-5

Nr 2 – fotades i Munkfors

090808-6

Nr 3 – fotades i Kisa

Flera trissar att gissa på finns på Fototriss

37 reaktioner på ”Fototriss – Gissa temat

  1. Rörliga och rostiga tänkte jag, men förstår att kommentaren ovan prickade rätt direkt. Och med tanke på miljön är de knappast rörliga längre. Fina bilder.

  2. Jag gissar på runt och rostigt…
    Alla bilder är så bra att det blir ingen nr 1 idag utan alla blir 1:a

    Ha en skön söndag!

  3. Klurigt och snyggt! När jag var i Kroatien på semestern så såg vi vattenhjulen från Europas första vattenkraftverk. Öppnade endast två dagar efter den amerikanska. /Anette

  4. Njuter av dina foton, patina och rostigt. Först tänkte jag på drivhjul, men den andra bilden är svårare att tolka. Jag tror att det är ett fäste till ett hjul. Så tillsammans har jag fått det till rostigt, hjul, runda, driver och att samtliga är gamla. Kul att få höra vad du tänkte på. Tio kommentarer försvann från mig när jag öppnade bloggen. Om du skrivit någon sedan i går, så kan du kanske skriva något igen. Måste också fråga om mina svar kommer fram? Bloggen är fortfarande strulig. Kram /Amanda

  5. Lösningen:
    Så här gick mina tankar i natt – Runt och Rostigt för egenskapen RR och gemensamt var det hjul av olika som funktion.

  6. Tänk om vi inte hade runda hjul att ta oss fram med!
    Vad långsamt det skulle gå!
    Om man inte flög förstås,l!
    Ha en bra dag!

  7. Du är så klok du som fick till det med *tiden*, som var mitt tema;-)

    Det är den ständiga bristvaran…som jag vill förvalta bättre.

    Ha en skön dag!

Kommentarer inaktiverade.