Helhet/Detalj #25 – Huvudstudie

detalj090820

På en flygtur till Oslo satt en amerikansk kvinna intill mig och polerade på denna häst. Det var hennes stora hobby att tälja hästar. Hon brukade ofta sitta och tälja på sina resor, men numera fick man ju inte ha med knivar.  Jag tror det var lönnträ, rätta mig om jag har fel. Hon berättade inte vad hon brukar sälja dem för, men jag fick en känsla att min gissning var alltför låg. På bilden nedan ser du hela hästen, notera hennes fingrar till vänster i bilden. Hästen är inte  speciellt stor.

helhet090820

Visst är den vacker !

Se fler huvudstudier på Helhet/Detalj

9 reaktioner på ”Helhet/Detalj #25 – Huvudstudie

  1. Vilka spännande människor det finns och med en sådan skicklighet. En utsökt vacker liten häst och huvudet är ju bara så underbart. Gjorde hon den i ett stycke? Så roligt att du valde denna för temat!

  2. Vilken vacker häst du visar, din första detaljbild får mig att tro att det är en stor skulptur. Träådringen ser jag väl och detaljerna i hästens ansikte. Sedan blir det en annan dimension på hästen när den ligger i kvinnans hand. Så ömt hon formar sin vackra häst. Riktigt bra fotograferat, sådana ögonblick vi sällan stöter på. Kram /Amanda

Kommentarer inaktiverade.