Fototriss – Rörelse

Aktiviteterna har varit många i stan de senaste veckorna, först en hundutställning med diverse inslag utöver själva tävlingen.

triss090823-1

Överallt propageras det att vi skall motionera mera, vi skall gå på gym, vi måste träna. Nu har till och med hundarna har fått ett eget löpband. Det är klart, matte går på gym, dit får ju inte hunden komma.

Sen kom Augustifesten som pågått i fyra dagar nu.

triss090823-2

Vi är många som varit i rörelse ner till stan sent på kvällen för att se på Fyrverkeri-SM. Blickar och kameror har höjts mot skyn.

triss090823-3

Mitt på dagen fick en del av åkattraktionerna snurra på egen hand, allt för att locka till sig eller avskräcka besökarna.

Veckans tema i Fototriss är Rörelse, följ länken till ännu fler bilder i rörelse.

31 reaktioner på ”Fototriss – Rörelse

  1. Fina bilder! Vi fick se fyrverkerierna fantastiskt fint när vi åkte bilen hem från Rix FM festivalen. Då åkte vi rakt mot dem på Kristinagatan & det var riktigt mäktigt. Kändes som vi hade bästa åskådarplatserna :-)! Hoppas att du får en skön söndag! KRAM!

  2. Härliga bidrag på skilda områden. Tvåan sprakra det verkligen om och ettan är svår att motstå 🙂 Men bästa rörelsebilden tycker jag ändå ettan är 🙂

  3. Fin variation på dina temabilder. Den med hunden är det dessutom humor i.
    På Malmöfestivalen skippade man fyrverkerierna i år, av miljöskäl. De ersattes av ett ljusspel som inte lär ha gått av för hackor (jag själv missade det för jobbet skull).

  4. Bra bilder på temat!
    Rörelsen på den sista bilden kan jag avvara och den första bilden blir jag bara beklämd av. För när 17 behöver en Chihuahua springa på ett motionsband för att få motion! Den gör ju inget annat än springer.
    Bilden med fyrverkeriet gillar jag bäst, där kan man snacka om rörelse! Hi Hi!
    Ha det gott!

  5. Vilken bra bild på hunden som tränar på gångbandet. Fyrverkeriet, jag hör den vinande raketen och det är vackert. Nu har den varit nere sedan så ska den upp igen. I den vagnen skulle jag inte sätta mig. Härlig rörelse i samtliga foton. /Amanda

  6. Hundtassen rör sig, så jycken får nog lite motion. Men behövs det? Tredje fotot får det nästan att vända sig i min mage, uj, uj. 😉 SM i fyrverkeri, härligt. Anar spraket, smattret. Minns med saknad Vattenfestivalerna i Sthlm, då var det mycket fina fyrverkerier. Väljer tvåan i din triss.

  7. Sista bilden är bäst rent bildmässigt, men jag gillar ju ettan där man promenerar sin hund utan att promenera, lite typiskt för vår tid tycker jag.
    Ha en bra söndag.

  8. Kul med olika bilder! Håller med tidigare skribenter att sista bilden är den bästa rent fotomässigt, men ettan är den som bäst förmedlar rörelse.

  9. Härliga bilder! Gillar tredje bilden bäst. Men det är nog för att jag älskar att gå på Liseberg och få åka så många attraktioner som möjligt en dag. 🙂

  10. Härlig och variationsrik triss. svårt att välja en favorit. Men jag tycker nog hunden på löpbandet är bäst, den är rolig.
    Ha en trevlig vecka

  11. Jajamen, det har verkligen varit fullt av rörelse där du bor. Kul att du visar oss tre olika typer av rörelser. Ettan är min favorit.

  12. Varierande tolkningar av rörelse! Tycker dock lite synd om den lilla hunden, instängd mellan galler springandes på ett löpband… först kom självdoserande matskålar och nu detta, vart ska det sluta?? Sista bilden blir min favorit, härlig schvung!

Kommentarer inaktiverade.