Fototriss – Avlångt

Veckans Fototriss skall handla om något avlångt. Vilken tur att jag passade på att fota veckans leverans från Ekolådan. Där fanns underbara majskolvar, morötter, gurka, tomater osv.

avlangt1

avlangt2avlangt3

Mmmmm, vad gott det var tillsammans med Bregott med havssalt …

38 reaktioner på ”Fototriss – Avlångt

  1. Det värsta är ju att det fastnar så mycket mellan tänderna – ett riktigt avlångt arbete att rensa med diverse tandrensningsatteraljer… Härliga bilder!!!

  2. Jag har förätit mig – men gillar känslan av at komma hem med en stor säck och fylla frysen.Det är ett plockande i min smak!

  3. Oj, vilken härligt sund och god låda!!
    Första bilden med härliga färger blir min favorit hos dig!

    Ha nu en härlig söndag!

    Mvh

  4. Jag var ju tvungen att kolla in vad ekolådan var för något. Trevligt sätt att dels få hem grönsaker och dels få inspiration i matlagningen!
    Härliga bilder får man av det också 😉

  5. gu va gott med grillade majskolvar med smör..
    du nu kan du se vidsnurran i stor bild, förstod inte vad du menade först men nu är de fixat 🙂

  6. Här var det då avlångt, vacker och framförallt gott med avlånga grönsaker.

    Jag ler fortfarande efter upptäckten att både hjärna och synen varit paj, eller kanske läskunnigheten. Min triss är upplagd men med fel tema, missade några bokstäver där i början.

    /BIldgatan -Avs. Margareta

  7. Här var den försvinnade god.
    Verkligen lyckad triss, vad glad jag blir när jag tittar på den och alla bilderna hänger ihop. En stor applåd till dig – bra jobbat.

    MB

Kommentarer inaktiverade.