Helhet/Detalj – Kladd

Veckans Helhet&Detalj har temat Kladd. Jag har ytterst få miljöbilder med grafitti och liknande kladd, jag har inga foton med kladdiga barn, jag fotar sällan något som kan kallas kladd. Men på årets rundtur under Östgötadagarna, då traktens bönder visar upp sina gårdar, djur och verksamhet, då fotade jag faktiskt en del som kan passa in. Vad sägs om denna kelgris?

Kelgris?
Kelgris?

Pilla på grisen och se henne i sitt stolta dräktiga tillstånd.
Att marken omkring henne ser ut så här är väl helt perfekt i hennes värld, eller hur?

SN206111a
4 reaktioner på ”Helhet/Detalj – Kladd

  1. Ha ha ha – jag skrattar gott 😀 En sån liten gosegris och kladdet lägger hon vid sidan 🙂
    Härligt bidrag som man blir glad av 🙂

  2. Så söt den är och vad skönt att se ett annat sorts kladd som grisar gillar. Klotter är så tråkigt att se, all respekt för det gamla finns inte längre. Kram /Margareta

Kommentarer inaktiverade.