Fototriss – Så här såg det ut hos mig idag

091010-1

Jag gav mig tid för en fotopromenad på eftermiddagen, solen sken, luften var härligt höstfrisk. Nu skulle lagret fyllas på med höstbilder. Vid busshållplatsen fanns ännu några nyponblommor kvar.

091010-2

Grannen hade tagit kaffepaus. Synd, annars hade jag bett att få lite fallfrukt till en äppelkaka.

091010-3

Istället blev det en promenad uppe i skogen för att plocka rönnbär. Där var det fridfullt, solen lyste in mellan träden. Jag fick en riktigt skön promenad och många nya foton.

Fler dagsrapporter på Fototriss

31 reaktioner på ”Fototriss – Så här såg det ut hos mig idag

  1. Ja, igår var det underbart fint höstväder – idag är det rätt trist.
    Tack för att du sa till om länken, den blev visst dubbel av någon anledning!

  2. Hej! Vilken härlig färg det var på nyponrosorna. Synd att du inte bodde närmre mig, då kunde då fått lite äpplen av mig! Eller äppelpaj och kaffe kanske 🙂
    Ha en fin söndag. Kram Anette

  3. Vilken vacker färg på rosen, de kämpar på. Äpplen hänger kvar på träden och jag har som du gärna tagit lite av frukten. I går var det soligt. Jag gick ut i dag allt var fuktigt, sedan nattens regn. Din triss är så vacker med solens ljus blir bilderna förtrollade.
    /Margareta

  4. Vad det ser härligt ut hos dig. Det är inte så härligt här. Det har regnat hela dagen. Den andra bilden blir min favorit.

  5. Satt och beundrade dina bilder och kunde inte begripa att det var så stor skillnad på vädret på ett par mil, tills jag kom på att du alltid är tidigt ute.
    Din sista bild gillar jag bäst, men det beror nog på att jag är en skogis.

  6. Man kan väl alltid gå över och ”palla äpplen”! Tror inte grannen blivit sur, krävs ju inte så många äpplen till en god kaka. 🙂 Skogsbilden är fin, bra att du fick med de gula löven bland alla furor. Gillar ljuset i äppelbilden, fint med solen och krattskugga och även häckskuggan. Väljer den i din hösttriss.

  7. Tomten där grannen bor.. den bilden gillar jag.. äpplen som fallfrukt och så den dajliga räfsan:-)
    Ha de kalasigt var dag/Pialotta

Kommentarer inaktiverade.