Fototriss – Rost

rost1

rost2

rost5

Samtliga foton är från Nyhamnsläge. Överst två detaljer på veterantraktorer, nederst en kran i hamnen.
Fler bilder på temat Rost i veckans Fototriss, som samtidigt är en tävling denna vecka.

35 reaktioner på ”Fototriss – Rost

  1. När jag först såg den översta bilden trodde jag att det var en karta *s* Jag borde nog gå och sova tror jag! :o)
    Finfina bilder!!

    Önskar dig en trevlig söndag!
    /Ina

  2. Jag såg också en karta på den första bilden, men det var det ju inte då. Fina bilder alla. Men mittenbilden gillar jag mest!

  3. Morrn.

    Gillar nog bondens sittplats mest, kan det vara en slåttermaskin?

    Gillar inte rost på vår bil, (en 07_modell)
    Annars kan rost vara dekorativt.
    Ha de bra.
    Hasse A

  4. Rost är fint och vackert, om det inte är på nya bilar. Jättefina bilder!
    Jag kanske går ut och fotar imorgon, får se…. Måste kolla vilka teman vi har kvar med.

    Kram /dottern

  5. Översta bilden gillar jag. Rosten svävar fritt och kastar vackra skuggor. Svarta hålet till höger ser hemlighetsfullt ut. Jag tycker också det kan påminna om en karta på en jordglob.

  6. Ett nät av rost, men så vackert, snart faller det sönder i ett pulverstoft. Tänk om vi visste lite mera om vem som en gång använt föremålet. Den rostiga sitsen är också fin likaså din tredje bild. Rost är vackert och den första bilden är absolut speciell. /Margareta

  7. Fina rostbilder, jag gillar den sista bilden på kranen, det är lite komplicerat att få grepp på hur kranen sett ut. Hoppas att dom inte lyfter något tungt med den.

  8. Sitter man på det sätet så blir man rostbrun i rumpan, he, he! Stänkskärmen (som jag tror det är) är helt sönderrostad och blir som ett abstrakt konstverk i sig. Även kugghjulet har rostat så mycket att det börjat ändra form. Verkligen maffig rost! Väljer första fotot, tycker det är så vackert, lite som en karta (ganska likt Italien och Grekland tycker jag). Väldigt snygg rosttriss. 🙂

  9. Fin tolkning på temat.
    Bruksföremål som funnits med ett tag och där rosten har att en personlig prägel.Härligt!
    Bild nr 2 blir min vinnare hos dig idag.

    Hej från mig/ Viola

  10. Oj… Det første ser ut som jordkloden. Jeg håper da inderlig ikke at moder jord har blitt sååå rusten 😉

    Flott, rusten post 🙂

Kommentarer inaktiverade.