Helhet/Detalj – Segla över

SN205007

Veckans tema på Helhet & Detalj är Segla över. Hur kan då denna bild från Göta kanal passa in? Den öppna slussen i Borensberg, där man så uppenbart seglar igenom och under. Jo, den danska båten i förgrunden seglar, nåja åker ÖVER Sverige från ostkusten till västkusten för att komma hem till Danmark.

detalj091021

Detaljen jag valt har ännu mindre att göra med temat.

Det roliga var att jag först hemma i datorn såg vad den första båten hette. Hedvig – precis som jag själv. Attans att jag inte såg det tidigare.

Nu har jag sett bussen Hedvig och här båten Hedvig.

Förlåt mig FotoChip för min lilla egotripp …

3 reaktioner på ”Helhet/Detalj – Segla över

  1. Du uppfyller allt med intentionen i Helhet & Detalj!
    😀
    Fantasifullt och kreativt – dessutom denna härliga glada överraskning i detaljen 🙂
    Ha en riktigt fin torsdag!

  2. Bilden med båten Hedvig är jättefin! Jag är en större sneseglare än du. Jag har inte alls hållit mig till reglerna denna gång. Hoppas Birgitta förlåter mig…

Kommentarer inaktiverade.