Fototriss – Rosa

rosabandet1

Redan i augusti blev jag påmind på stan om Rosa bandet. Sen dess har jag stöttat kampanjen med bidrag till kampanjerna på Fotomix och Nailmail, jag har köpt Rosa bandet.

rosabandet2

Jag har skickat blommor via Euroflorist, lagt pengar i bössa på stan.  Jag har även köpt ägg(!)  på ICA till förmån för kampanjen.

rosabandet3

Jag har varit på mammografi och fått besked om att allt var OK.

Fler Rosa bilder på Fototriss, som denna vecka skänker en krona per inlägg till kampanjen.

28 reaktioner på ”Fototriss – Rosa

  1. The second photo i would have liked to see from a different angle.
    I know the flower and they really look awesome!
    Nice photo’s

  2. Vad fina bilder & vad fina att du har engagerat dig så i Rosa Bandet! Tack för det! Hoppas att du får en fortsatt skön helg! KRAM!

  3. En vacker triss och svårt att välja favorit, men för det starka symbolvärdets skull blir det nog första bilden:)

  4. Ja men här har du en till som gjort som du..stödjer på alla möjliga håll..kunde inte låta bli idag heller..tillsammans blir vi starka..härlig triss..mittenbilden är den jag plockar…

  5. Fina bilder som alltid. Har också varit på mammografin och fick efter ett återbesök ett possitivt besked. Ganska otrevligt att bli kallad på ytterligare ett besök men det gick ju bra. Min favoritbild blir den översta. Annorlunda och kul.
    /Bibbi

  6. Hoppas de inte klämde ihop tuttarna för mycket på mammografin… men kanske ändå okej när resultatet blev negativt (för det är väl rätt sjukhusterm?). Hmm, dessa tårtkartongssnören runt en trappstolpe. Kan det vara ett arrangerat foto? Inget fel i sig, visst måste vi fotografer få ta till lite hjälp ibland… Fast jag är kanske helt ute och cyklar!? Jag bidrog precis som du via mataffärskampanj och en slant for i en bössa också. Köpte ett rosa band (mer med tanke på oss killar och prostatan) men tappade det i trängseln på tunnelbanan efter bara ett par dagar. Som tur inget hål i jackan, det lossnade väl bara. Väljer ditt räcke med rosa snöre, gör sig bra färgkombinationen. 🙂 Kan berätta att det är sjukt svårt para ihop brösten. Vänster och höger kan vara fotograferade från olika vinklar. Vidare så är det ju ett känt faktum att de sällan är ett tvillingpar. Ofta är de olika stora. Men helt klart en ovanlig pysselboksidé. Tack för titten! Ha en fotografiskt intressant vecka, önskar jag dig!

  7. Hedwig min vän. Helgen har gått i sjukdomens tecken och jag hade ingen ambition att delta i fototriss. När jag sedan såg temat så ville jag självklart att vara med. Jag ser hur engagerad du är och har också känt av det. Du har varit med i min insamling och tänkt lite extra på produkter som ger en del till Rosa Bandet. Bössorna har skramlat och det är de små sakerna vi kan göra som i slutänden kan rädda liv. Om alla tänkte som du skulle forskningen få en del extra pengar genom att vi handlar ”Rosa” om vi ändå ska köpa ägg etc.
    Vad skönt att du tänkt på dig själv och gjort en mammografi och att den var som den skulle. Dina foton är vackra var för sig. De knutna banden på trappräcket, dina blommor och som du vet är Rosa Rosor en favorit. Den du visar är oerhört vacker så tät och härlig, de ser ut att dofta gott. /Kram Margareta
    Tack för att du länkat till mig i din Triss.

  8. Ledstången med sitt krusiga rosa snöre var fantastiskt!!!JAg känner en lust att ge mej ut och förgylla stan med rosa snören….tänk vad mycket grått som skule lysas upp!

  9. Har de börjat med julpuntningen redan eller är det en orienteringstävling som pågår? Skämt åsido men det var kul och passande till temat.

    För övrigt är dina rosa blommor hur fina som helst och visst är det en nyponros dens sista. I alla fall så tycker jag om de buskarna, min far gjorde mycket av nypon och han är en av dem i min närhet som drabbdes av cancer redan när jag var litet barn.

    Jag har också rosa band och har handlat på ICA till förmån för forskningen.

Kommentarer inaktiverade.