Veckans fönster – Djupt

SN206052

Veckans fönster har temat Djupt. Hur i hela friden kan jag få in djupt i den här bilden – jo – om jag tänker avstånd, från där jag befinner mig fram till motivet.

Jag befinner mig på en strutsfarm, jag står utanför en glasruta, fram till nästa glasruta och strutskycklingarna är det ytterligare ca 1,5-2 m. Dessa kycklingar var ett par veckor gamla.

SN206063

Jag har fotat med min kompaktkamera, utan blixt, det förklarar den usla kvaliteten.

Så som plåster på såren bjuder jag på denna nyfikna dam, som mer än gärna villa smaka på allt som kom i närheten. Det gällde verkligen att hålla kameran på avstånd.

Ha en trevlig helg allihop !

8 reaktioner på ”Veckans fönster – Djupt

  1. Morrn.

    Aha, du menar långt ifrån?

    Det gör ingenting, hur många har sett en strutsfarm inifrån.

    Man får ta den bilden man har, och sjunga o vara glad….

    Ha de bra.
    Hasse A.

  2. Kul och kreativ tolkning!
    Tänka att det är bara är en dryg vecka jag såg dessa små rackares släkting ute i det riktiga livet ute på savannen i Masai Mara Kenya!De var imponerande!
    Ha det gott och trevlig helg!

  3. Tänk att så stora djur har varit så små! Förstår att de måste ha god aptit för att kunna växa upp och därför vill smaka på allt som kommer inom räckhåll, om det så är svårsmälta kameror. 🙂

  4. Visst är det ett djupt fönster som man ser där borta. Det är en bit dit. Vad kul med alla strutsar. Huvudsaken är att du har en tanke med ditt foto och det klarade du. /Made

  5. Fiffigt tänkt. Vad spännande med besök på en strutsfarm. Intressant djur. Jag har för mig att dom kan få upp en himla fart när dom börjar springa.

Kommentarer inaktiverade.