Fototriss – Fult

Det var en intressant uppgift i veckans Fototriss – Fult. Vad tycker jag är fult?

DSCN0099

En strandkant på våren, kan vara riktigt ful …

DSCN1037

Är vattenståndet dessutom lågt är stranden ännu fulare.

DSCN1023

Kanadagässen är egentligen ganska vackra att se på, men gräsmattorna blir ganska så fula av deras spillning.

Dessa tre bilder är dessutom tagna långt innan jag började fotoblogga, då knäppte jag bara. Endast första bilden är beskuren, de övriga helt intakta. Därmed anser jag själv att dessa bilder är ganska fula. Men jag är glad för den utveckling jag gjort tack vare mitt flitiga fotobloggande. Tack alla för den inspiration och den kunskap  era bilder förmedlar. Kram på er.

21 reaktioner på ”Fototriss – Fult

  1. Ja fult kan tolkas hur som helst, jag tycker egentligen inte att något var jättefult här… Fast det beror ju på hur man ser på det.

  2. Jag måste säga att det är lite svårt att tycka att dina bilder är fula men jag tror nog att gräsmattan blir ful efter gässen 🙂
    Tack själv du för inspiration 🙂

  3. Jag får lite rysningar när man säger att vår fina natur är ful…men jag förstår precis vad du menar! Eller ja…jag kan tänka mig hur du menar! Jag håller absolut med om gräsmattan efter fåglarna…den är verkligen inte fin då!

    Det är verkligen inget lätt tema denna gång men det är intressant att se hur alla tänker!

    Ha en fin söndag!

  4. Jag kan väl instämma till 75 procent, eller något ditåt. När det gäller djur kan det bli jobbigt (fult) när de förekommer i alltför stort antal, vilka de än är. Tänk på nyckelpigeinvasioner och liknande. 😦

  5. Förstår vad du menar och kan hålla med, men naturen är alltid fin ändå, bara den får vara naturlig. Fågelbilden är snygg, men visst blir det en del ”gödning”, jämför skarvkollonier.

  6. Egentligen skulle man haft en jämförelsebild för då hade bilderna varit fula. Men jag håller med dig att det blir fult efter gässen. Anita

  7. Definitivt håller jag med dig om Kanadagässen, blä … alltså fult. Vass och skräp vid strandkanten är inte heller fint. Lågvatten kan vara fint om det är klart vatten, som ditt foto har. Det speglar sig också vackert och det går att se stenarna på botten. Helheten med lågvattnet och all vass är kanske fult eller lite fint också. /Made

  8. Betraktaren uppfattar fult på olika sätt, jag tycker trissen är bra och bilderna fina men som du säger så är motiven ibland lite trista ja kanske till och med fula!

  9. den första bilden tycker jag egentligen är lite vacker, med solblänk i vattnet. de andra två däremot kan man nog kalla för ”fula”. Men som sagt det ligger i betraktarens ögon. alla tycker vi olika.

  10. Men oj så jag längtar till våren nu! På sommaren skulle jag tycka att dina bilder är fula, men nu i november tycker jag inte det…

  11. Fin ful-triss du fick ihop. Första bilden är faktiskt väldigt fin med stenarna. Jag avskyr gässen (inte bilden på dem) eftersom de förstör så mycket.
    /Bibbi

  12. Jag tycker det är svårt att se ”fulhet” i naturen, och jag tycker inte att några av dina motiv är fula. Men det är som Helena säger, upp till betraktaren. Det är i alla fall ett mycket intressant tema som väcker tankar. Jag tycker du har motiverat din ful-triss på ett bra sätt.

Kommentarer inaktiverade.