Tack från min dotter

Radiotjänst har reklamavsnitt på TV där körer sjunger sitt tack till personer som betalt sin TV-licens. Den sortens Tack vill jag inte bli utsatt för, men detta – bilden ovan är bättre.

Via www.tackfilm.se kan man skapa sin egen Tack-film och det har min dotter gjort här. Bilden visar mig och min fd make, som numera är svårt sjuk. Jag blev mycket rörd över denna lilla gest – tack gullungen min.

Det som gör upplevelsen ännu större för mig är att det är Stina Ekblad, som är konferencier i filmen. Vi kommer både från svenskfinland, vi flyttade båda vid 17 års ålder till Danmark för att få en utbildning som inte fanns på svenska i Finland. Vi har dessutom träffats i finlandssvenskt föreningssammanhang här i Sverige. Hon gick i mina fotspår, jag gjorde allt detta 10 år före henne.

En reaktion på ”Tack från min dotter

  1. Givetvis min älskade mamma. Min kärlek till mina föräldrar är så självklar att man ibland glömmer bort hur stark den är…..
    kram!

Kommentarer inaktiverade.