Inför kvällens Fototriss – Återblick på ett års bloggande

Detta är ett litet jubileum för mig, i fjol 14 december deltog jag i min första Fototriss, tillika var det mitt allra första blogginlägg. Då var temat Naturligt rund. Bland dem som då kommenterade fanns Nette på Photogalen och Marie Roxbro – två trogna trissare som hänger med än.
Jag hade sett Fototriss inlägg på en del bloggar innan dess och min dotter hade även deltagit, då var det visst siffror. Hon visade mig hur det hela fungerade och sen var det igång. Det har blivit åtskilliga inlägg i mina nu 7  bloggar, varav en är en 365-blogg tillsammans med min dotter. Mer än 8000 foton har jag tagit med skiftande kvalitet.
De gånger jag inte lyckats hitta bilder som passat till temat har jag tagit orden till hjälp och med hjälp av en liten berättelse ändå hållit mig till temat – som t ex temat Hett.
I den här bloggen finns nu 185 inlägg, oftast skriver jag fredag-söndag här och övriga dagar i veckan på VeckansDagar.
Nu väntar jag med spänning på helgens utmaning …  Fototrissen är den enda utmaning jag väntar in natten lördag-söndag. Min egen lilla utmaning är att komma in bland de 10 första och i säng före kl ett. Hoppas fotona jag tog nyss kommer till användning.

En reaktion på ”Inför kvällens Fototriss – Återblick på ett års bloggande

  1. Grattis till ditt jubileum. För mej var det samma sak att min dotter hjälpte mej att starta bloggen och på den vägen är det. Tur vi har våra barn, eller hur.
    Fast det är ju skönt att nu kan man själv. *ler*.!

Kommentarer inaktiverade.