Lördagslinsen – Lugn och ro

När jag vill ha lugn och ro tar jag en promenad i min ensamhet. När det är så här vackert och stilla utomhus är det verkligen en lisa för själen. Det har varit jobbiga juldagar med huset fullt av barn och barnbarn, mycket passning med mat och annat. Jag förstår mina föräldrar bättre nu – ”Det är kul när ni kommer hem, men så skönt när ni åker”, sa de för länge sedan. Så är det bara, inget illa ment med det.
Ni som har era nära och kära på nära håll och kan ses naturligt lite då och då vet inte hur bra ni har det.
Fler bilder på temat Lugn och ro  på Lördagslinsen

15 reaktioner på ”Lördagslinsen – Lugn och ro

  1. Ja du, jag förstår att du njuter av lugnet (efter stormen) nu. Å sista meningen är ju – tyvärr – klockren. Du är modig att ofentligt medge det. Eloge!!!

  2. Ja, det där med att man förstår sina föräldrar nu det känner jag igen….
    ändå har jag inte kommit till barnbarnen..
    En promenad är ett bra sätt att komma ifrån, få lugn och ro eller få ordning på sina tankar. Bra tolkning!

  3. Vilken vacker gata, där skulle jag gärna bo, ser så fint ut på din bild!
    Förstår dina tankar och visst tänker man på ett annat sätt.
    Fast jag har haft det lite lättsamt, vi har firat jul hos min äldsta.
    Har sedan åkt hem till lugnet, i god tid. Vi har knytis, perfekt.
    Förr gjorde jag allt, puh! Så det här underlättar.
    Kram….. kanske ni kan ha knytis nästa gång.

  4. Ibland kan det nästan bli för mycket av det goda och då är det skönt att ta sig ut på egen hand och vara ett med tankar och natur. Fin tolkning!

    Önskar dig en riktigt god fortsättning/E-L

  5. Ja, att ta en härlig promenad är verkligen lugnt och avkopplande – det är tur jag har hund, då är jag tvingad till att ta den där stunden vare sig jag har ork/tid eller lust. Väl ”utkommen” märks det hur välgörande promenaden är :))
    Vackert med all snö på träden!
    Fortsatt trevlig helg! / Jane

  6. Så fint det ser ut hos dig. Nog är det skönt att gå ut själv med sin kamera, men Ludde måste med förståss.
    Hur går det med utmaningen, har du funderat?
    Veckans arkitektur känns bra tycker jag.

  7. Hedwig vad vackert det har varit med all snö. Jag ville titta in och se vad du har för foton och du har trots allt fått in några. Naturen är helande och det ser härligt ut där du bor. Kram jag hör av mig. Margareta

Kommentarer inaktiverade.