Bildverkstan – Solarisation tema #27


Originalbilden

 

Jag har använt Photoshop elements 7. Jag har använt följande inställningar: solarisation med värdena Nyans +10, Mättnad +10och Ljushet -10, därefter ett justeringslager med mjukt ljus .

Fler och dessutom fantastiska bilder på Nature Footsteps bildverkstad

6 reaktioner på ”Bildverkstan – Solarisation tema #27

  1. Aha, så man kan göra inställningar i Solarisera när man har en sån modern version av Elements, vad spännande. Ja jag ska snart byta upp mig till 8:an och då ska det bli kul att se vad det finns för nyheter.

    Det är verkligen spännande att se vad filtret gör, en ros som ser ut att vara enfärgad i en mild pastell men som blir rena rama färgbomben, många och starka färger. Det var som jag märkte med mitt eget labbande, ljusa/belysta områden förvandlades mycket men matta eller skuggade områden knappt ändrades eller inte alls.

    Jag håller nog med, originalet vinner och det är ju en jättefin bild på rosen.

  2. hej och välkommen, jag blev lite konfunderad när Hedwig visade sig vara kadermo. kul! 🙂

    Ja,ditt orginal är vackert. Men ändå, det är något visst med den solariserade versionen. Solariseringen har tagit fram detaljer i ytorna.

Kommentarer inaktiverade.