MacroLovers – Småsaker

Med min lilla kompaktkamera Samsung NV20 har jag lyckats ta detta foto – en hyfsad närbild av en utblommad tulpan. Med tanke på att ståndaren och pistillerna är ca 2 cm höga…

Fler riktiga makrobilder på Birgittas MacroLovers

19 reaktioner på ”MacroLovers – Småsaker

  1. Hej!

    Nu har Fotostafetten dragit igång med lag 2 och du är deltagare nummer 3 på listan. Inom några dagar bör du få ett tema av personen som är före dig och sen har du två dagar på dig att skicka stafettpinnen vidare och lämna ett nytt tema till nästa person. Vill du göra det snabbare får du så klart göra det 🙂

    Så här fungerar Fotostafetten:
    * Blogga din triss på det tema du får av personen före dig.
    * Hitta på ett nytt tema till nästa person på listan.
    * I ditt stafettinlägg ska du skriva vilket tema du ger till nästa person, länka till denna, samt länka till Fotostafetten.
    * Skriv en kommentar hos personen efter dig och berätta vilket tema du ger henne/honom. Det är så du skickar stafettpinnen vidare.
    * Du har två dagar på dig att fullfölja din sträcka av stafetten.

    Hela listan över stafettlaget finns i bloggen och där uppdaterar jag hela tiden när någon har gjort sin stafettsträcka. Så när du är klar får du gärna lämna en kommentar med en länk till ditt inlägg så att jag kan länka tillbaka till dig. Jag kommer också att lägga upp en av bilderna från din triss där, men säg till om du inte tycker det är okej så låter jag bli.

    Hör av dig om du har några frågor eller om du inte längre har möjlighet att vara med i stafetten.

    Välkommen till Fotostafetten och lycka till!

  2. Det var en bra bild du har tagit med din kompakta digitalkamera. Proffsigt makro jag har dålig närgräns på min kompakta kamera. Jag börjar längta efter ett makroobjektiv, men jag vill också köpa ett nytt teleobjektiv. Din bild är suverän jag ser ”pudret” rund pistillerna och det är mer än Wow. Kram Margareta

  3. Vacker bild! 🙂

    Jag är klar med mitt tema ”okänt” i fotostafetten och skickar nu vidare stafettpinnen till dig.

    Utmaningen blir att visa en fototriss på temat BAKSIDA 🙂

    Lycka till!

Kommentarer inaktiverade.