Fotostafetten – Baksida

Nu var det min tur i Fotostafetten att ta upp stafettpinnen efter Fairy, som gav mig ordet Baksida. Jag behövde bara höja blicken, där jag satt i soffan och kollade Fairys blogg via mobilen.

Jag har flera stora blommor, bl a denna Strelizia Reginae, som under sommaren står ute i trädgården. Strelizian är Madeiras nationalblomma och kan köpas som snittblomma här hemma. Jag fick den som frö redan 1970 och numera blommar den varenda år vid den här tiden.

Men årets mörka, snörika och kalla vinter har en baksida.  

Blommans blad vissnar i den torra inomhusluften.

Den första blomknoppen slog aldrig ut. Ljuset räckte inte till.

Fler och fler blad vissnar efterhand. Det tycker jag är en baksida av vintern och vårt klimat. Men för att glädja er vill jag visa hur fantastisk denna blomma är, då den visar sig från sin bästa sida.

Nu går stafettpinnen vidare till Fossing och till dig ger jag temat SÖNDAGSMIDDAG. Nu har du två dagar på dig att fixa till en tjusig söndagsmiddag åt mig och alla andra. Lycka till !

7 reaktioner på ”Fotostafetten – Baksida

  1. Vad kul att du kommit igång med stafetten. Snabb var du också. Till och med visset är vackert men din papegojblomma är fantastisk. Härliga färger och ljus.Kram Margareta

    • Jag var kanske inte riktigt snäll mot dig, kollade din blogg i förväg för att se vad du INTE brukade fota, mat fanns inte. Dessutom har du ju devisen ‘Lös problemet’. Så, jag tyckte du skulle få en riktig utmaning, lycka till !

Kommentarer inaktiverade.