Veckans fönster – Vågigt

Susanne på Veckans fönster utmanar oss verkligen den här veckan – temat är vågigt. Hmm, nu drar jag till med en riktig nödlösning á la Hedwig:

Jag anser att detta foto är en rimlig tolkning. Det är taget genom glaset på ett akvarium på Kolmårdens Tropicarium, där det finns många akvarier med fisk samt terrarier med kräldjur. Fiskarnas rörelser skapar vågor både i vattnet och sanden …

Så med lite god vilja kan man säga att det här är ett vågigt fönster …

5 reaktioner på ”Veckans fönster – Vågigt

  1. Helt klart är det ett vågigt fönster, vågorna i sanden ser jag och vågorna i vattnet känner jag, länge sedan jag var där, dags för ett besök under året tror jag.

    Ha en skön helg!

    annette

  2. Ja men du..det är ju sånt här som kallas kreativt tänkande..perfekt..ja har haft akvarium i mååånga år jag..det är nice..ja inte som det här förstås..saltvatten det ser jag det..

  3. Vågrörelser blir det lätt i vatten som är så lättrörligt. Och så följer sanden efter. Att sätta fönster framför vattnet och sanden för att kunna se vågrörelserna är ju ett bra sätt. Ja, sen finns det ju några levande organismer att titta på också – och de rör sig här som en slags våg.

  4. Ha, ha, vilken smart tolkning! Klockrent. Undrar hur många fiskar muränan glufsar i sig och som måste ersättas? Skoj med fiskarna som simmar förbi så fort att de blev suddiga.

Kommentarer inaktiverade.