Fototriss – Känslor

Det må vara Alla hjärtans dag idag, ät gärna massor av röda gelehjärtan, chokladhjärtan, ge din käresta en röd ros, eller många.

Men min känsla just nu är Längtan, längtan efter vårvärme, blommorna, ljuset.

Jag längtar efter de ludna magnoliaknopparna som snart slår ut …

och visar sig i sin fulla prakt i den ljumma vårkvällen.

Jag  längtar efter att få plocka tussilagon på vårpromenaden.

Men fortfarande snöar det utanför fönstret…

Fler Känslor på Fototriss

33 reaktioner på ”Fototriss – Känslor

  1. vILKEN MJUK KÄNSLA den första bilden ger 🙂
    men den andra bilden och ljuset med djupet – åh den är bedårande – romantisk – öm – skir – helt underbar – wow!
    Ha en skön söndag!
    kram

  2. Kan ingen annat än att hålla med, längtar också till våren…
    Ha en fin söndag.
    /Helena

  3. Du luras väl inte, tror du verkligen på vår även i år. Vårkänslor är ju farligt att leka med, men dina bilder ger just den känslan…nr 1 i allra högsta grad tycker jag.

  4. Åh, jag håller med, längtar efter alla de känslor som infinner sig i kroppen när våren kommer för att stanna 🙂

    Ha en fin alla hjärtans dag/E-L

  5. Härliga bilder som får mig att längta efter våren. Första bilden helt ger mig inte bara en känsla av vår utan också en känsla av mjukhet

  6. Vilken härlig ”känslotriss”, förstår exakt din längtan! Magnoliabilderna är kanonfina, speciellt den första där man kan se vartenda litet ”strå” på den ludna knoppen.

  7. Härlig tolkning, och nog är längtan efter våren en känsla vi är många som delar med dig just nu!

  8. Ja vi är nog många som längtar efter våren!!!!!Jättefina bilder och här uppe får vi nog inte njuta av magnolian oavsett årstid….om vi inte är i någon blomsterbutik eller i ett växthus…..men tussilagon hör våren till för oss nordbor!

  9. Visst är det härligt med magnoliaknoppar. Vackra bilder du visar på dem!
    Hos mig börjar de nu slå ut. Jag har några bilder från Blooming Friday om du vill se!
    Tussilago är ju också så sköna!
    Ha en trevlig söndag!

  10. Vackra foton. Kan bara instämma i vintersnön, längtan efter vår och sommar växer sig starkare för var dag. Den ludna knoppen ser så mjuk och len ut, väljer det fotot i din triss.

  11. Det är en fin känsla av vårlängtan i dina bilder.
    Dessvärre tyckes min egen triss inte komma med i deltagarlistan, trots att jag lagt till den fem gånger nu. Det ger mest en känsla av hopplöshet.

  12. PS. Jag såg att jag till slut kom in som 91 på listan. Det märkliga var att jag först låg som nummer 90 tre gånger, men när jag uppdaterade listan bara försvann mitt bidrag. DS.

  13. Härligt vackra foton som förmedlar en känsla av längtan till våren. Videkissen är ju ett tidigt vårtecken och det är så fint ljus i bilden så den får bli favorit.

  14. Härliga färger, och mangoliablomman är så vackert fotograferad, men jag undrar om inte jag iaf gillar den lockande mjukheten i knoppen på bild 1 bäst.

  15. Jisses vilken underbar längtan man fick nu!
    Magnolian är så vacker så man nästan tappar andan…

    Har själv planerat en plantering här i trädgården av en Magnolia, men just nu ser det ut att dröja…snö, snö, snö….

    Jättefin triss tyckte jag att du hade!
    //Jenny

  16. Vackra bilder. Första bilden väcker mycket känsla hos mig. Magnoliaknoppen ser väldigt stark ut, men den väcker ömhet och omhändertagandekänsla hos mig.

Kommentarer inaktiverade.