MacroLovers – Porslin

Veckans MacroLovers handlar om Porslin.

Temat till ära plockade jag fram en av kopparna jag ärvt efter mina föräldrar. De är troligtvis närmare 50 år gamla, guldlasyren verkar inte helt OK. Men jag använder dem så sällan, så de håller säkert länge till.

Så här ser hela koppen ut. Kaffeservicen kommer från Arabia och heter Myrna.

14 reaktioner på ”MacroLovers – Porslin

  1. =) tack för din kommentar. Kunde inte låta bli att skoja till det….sån är jag. Men du till allvaret jag har åxå fått sådana kaffekoppar av min mor, å dom är så snygga att vi inte vågar dricka kaffe ur dom. Eller kanske är det för att dom ska handdiskas??? Vet inte ,för man har ju sin favorit kaffekopp/mugg. Mackro va det!!!
    Tar vi medaj ikväll????

  2. Macro va det…skrev lite fel. Såg att du var finlandssvensk du med. Kul. Jag kommer från Kronoby!!!för länge sen….

  3. Otroligt vacker kopp, det lär väl vara handdisk som gäller om de används 🙂

    Jag försökte också fota en kopp, en en miniformat, men hur jag än siktade så blev det inte som jag ville, jag ville ju också ha örat 🙂 Men nu ser jag ju hur man skulle göra 🙂 lägga den ner, vilket bra knep. Snyggt.

Kommentarer inaktiverade.