Veckans fönster – Roligt

Veckans fönster denna vecka har temat Roligt. Hade tänkt mig ett annat fönster först, men det höll inte måttet riktigt. Detta fönster finns på Arkivgatan på Riddarholmen i Stockholm på den huskropp som tillhör Regeringsrätten. Här har man verkligen anpassat fönstrens form efter gatans sluttning och resultatet ser ganska lustigt ut.

7 reaktioner på ”Veckans fönster – Roligt

  1. Vad gör man inte för att få maximalt ljusinsläpp, så att inga hemligheter kan döljas i de djupa källarvalven. Det här är faktiskt riktigt roligt.

  2. Det ser onekligen en aning lustigt ut. Man skulle vilja höra förklaringen till att det ska var lutning på fönsterblecken. Är det för att…? Nja jag begriper det inte. 🙂

  3. Perfekt! Ser lustigt ut med krympande fönster för att passa ihop med gatan. Jag var förbi där nyligen, men missade fönstren och huset. Bra hittat! Härligt med så personligt husbygge, det saknar jag på moderna byggnader/fönster idag.

  4. hej farmor pappa vissade din blogg gilar den redan. skuller var akul om jag kunde vara med när jag har en bra kamera så säga

Kommentarer inaktiverade.