Fototriss – Guld

Det var ju så klart – det skall vara Guld i veckans Fototriss.
Men som vanligt tänker jag vara käringen mot strömmen och visa det jag vill kalla naturens guld – bär och frukter vi kan hämta ur naturens skafferi. De kan också vara guld värda.

Det betyder inte alls att jag förringar de insatser alla våra medaljörer har gjort under de stundtals svåra förhållandena i Vancouver.

Visserligen brukar man kalla lingonen för skogens röda guld, men i brist på lingon får dessa frukter och bär duga.

25 reaktioner på ”Fototriss – Guld

  1. Vi hade lite samma tankar idag. Lite jordnära guldtriss.
    Kul, bra triss som jag gillar.

    Ha en bra dag

  2. Det var en klurig tolkning. Snygga foton på de gamla bären. Lustigt att inte fåglarna pickar i sig vad som hänger där. Gillar de gamla körsbären mest i din bärtriss.

  3. ja varför inte, skogens guld kan vara mera värd än riktigt guld 🙂 kul tolkning och visst kan man vara käringa mot strömma,, det piggar upp 🙂

    ha en skön söndag

  4. Det blev fel på det första inlägget här 🙂
    så jag skriver en gång till 🙂
    men jag tycker fortfarande att det var en annorlunda och skön tolkning av temat 🙂

Kommentarer inaktiverade.