MacroLovers – Smycke

Camébroschen jag ärvt efter farmor – närmar sig de 100 åren med värdighet.
Den är ganska stor, ca 2,5 cm hög och utskuren ur ett äkta snäckskal. Kan bäras både som hänge och som brosch.

Fler foton på smycken hos MacroLovers

17 reaktioner på ”MacroLovers – Smycke

  1. Stiligt och fint med ett extra värde efter farmor.
    Jag kunde nog gissa att du hade något dylikt i dina gömmor.
    Slutsnackat, nu ska jag ut och skotta snö…stora drivor på vägen igen, och så det där källaruppdraget.
    Vi hörs.

  2. vad kul att ha ett så gammalt smycke och så vackert 🙂 ett mycket vackert minne av din farmor 🙂

    ha en skön dag

  3. Den var mycket vacker den camén. Antik är den också och de är ganska mycket värda en sådan med de åren på nacken.

  4. Vilket kärt minne
    Den måste du vara stolt över
    Jag har min mormors vigselring och det är jag glad för.
    Jättefin makrobild Kramizzz Lotta

  5. Underbart med minnen som ditt.. vid närmare eftertanke har jag ju oxså ett väldigt gammalt smycke, en brosch med form som ett hjärta med massor av stenar i.. Ärvegods som är över hundra år som kommer från min gamlamormor. Varför tänkte jag inte på det;-)

Kommentarer inaktiverade.