MacroLovers – Fritt val

Sen jag började fotoblogga ser jag motiv överallt. Kameran är ständigt i närheten.
Det här motivet hittade jag en dag då jag stod och förberedde middagen. Hade aldrig sett något liknande, något som självklart skulle dokumenteras.

Vad det är – en ituskuren purjolök, vars innersta blad på något sätt hindrats i sin tillväxt uppåt.

Fler makrobilder på MacroLovers

13 reaktioner på ”MacroLovers – Fritt val

  1. Det är precis samma sak här 🙂 jag hittar motiv överallt efter jag hade börjat att fota .. Jag hade ingen aning om hur mycket vackert det fanns runt oss ..men tack vara kameran så vet man det nu 🙂
    Det var en jätte bra bild och väldigt bra fotat .man ser alla detaljer klart och tydligt 🙂

  2. Jo nog är det utvecklande med dessa fotoutmaningar. Vågig purjolök har jag då aldrig sett förr. Skulle kanske kunna fixa det i PS, men det vore kanske fusk.
    Jobbar hårt för veckans hus, men har inte haft tillfälle ännu. Funderar på att fota traktens fulaste vattentorn……återkommer i frågan eftersom det är studiedag i dag.

  3. Detta har jag aldrig sett heller.
    En våfflad purjo.
    Sååå häftigt och en jätteläcker bild.
    Kranmizzzz / Lotta

  4. jisses vad fräsigt.. och toppen idé att fota den och mycket bra fotat 🙂 ja det är lika här, man ser motiv överallt,, jag måste behärska mej emellanåt för att det inte ska slå runt alldeles.. 🙂

    ha en skön kväll

  5. Läcker bild. Jag håller med dig om att man får en helt annan syn på saker och ting. Helt banala föremål blir konstverk helt plötsligen, som din purjolök.

  6. Ja men visst blir man lite ”fotoknäpp” 🙂 när man har foto som intresse. Men jag tycker att man faktiskt får ut lite mer av sin vardag när man hittar dessa små roliga motiv. Lätt coolaste purjolöken jag sett! Snyggt att du lät båda halvorna vara i bild, så att de blev som en ”spegling” av varandra. Bra fotat! Mvh Marika

  7. Du här du en till som aldrig lämnar kameran utanför ögonhöjd.. mannen rister på huvudet ibland åt mig, men va fasiken det finns alltid motiv:-)
    Mat fotograferar jag ofta, då jag har en Kakomatblogg oxså.. din purjolök så himla närgången och faktiskt vacker:-))

  8. Vad häftigt! Jag har aldrig sett når liknande heller! Och jag säger som du, sen man började fotoblogga ser man motiv överallt! Man beter sig som en idiot emellanåt, ska fota allt!

Kommentarer inaktiverade.