Fototriss – Fullt

Veckans tema i Fototriss är Fullt. Om något har varit fullt i år så är det utomhus, fullt av snö och is överallt. Skall det aldrig ta slut?

Nu hoppas jag att det snart är slut med totalt nedisade stuprännor och glashala trottoarer.
Visserligen vackra att se på där de fyller väggen med glittrande gardiner, men livsfarliga. 

Då är dessa fyra stolar, som tidigare var helt övertäckta av snö, något roligare att se på. Man kan ju undra vilka det är som sitter där. Just nu är jag bara otålig och vill att snön skall försvinna fortare än kvickt. Men med tanke på följderna av ett sådant scenario får jag kanske acceptera det lilla lugna. På fullt allvar.

Jag föredrar tanken på försommaren, då vi kan sitta där intill syrenbuskagen och under den blommande kastanjen. Då är kafferasten på jobbet guld värd.

27 reaktioner på ”Fototriss – Fullt

  1. Ja, det finns verkligen fullt av både is & snö i vinter. Mitt tema går också i detta tecken….
    Mittenbilden blev en riktig favorit. Läckert foto! Hoppas att du får en bra dag i solen! KRAM!

  2. Men du, så mycket is ännu.. här har det snart droppat färdigt så man kan sticka ner påskliljor i krukor;) Riktigt fina bilder har du tagit på tapparna:)

  3. Vilka fina bilder! Det är en av fördelarna med vintern- vackra fototillfällen.
    Gillar din bild nr 3 med de ensamma stolarna i snön. Ser ut som en plats som man längtar till vintertid.

    Hos mig fullt upp! med blommor. Det är min passion!

  4. Jaha, ingen nattro i kväll. Men du lyckades ju komma in väldigt tidigt med trissen. En bra triss dessutom. Bild 2 är snygg och talande, bild 3 är rent poetisk. Ha nu en bra söndag i solen.

  5. Sista bilden där snön sitter på stolarna är så melankolisk !!!! Snart får snön undandra sig och sommarmänniskor inta platsen ! 🙂

  6. Fast man är såååå trött på all snö och is, är det forfarande bedövande vackert när man får en bra bild på det, som din is!

  7. Skulle inte våga gå under de där istapparna inte, men de gör sig på bild. Mittbilden blir min favorit 🙂

  8. Ja nog blir man less på vintern, men som du skrev man får ju vackra bilder.

    Men jag gillade sista bilden av dom fyra övergivna stolarna, vi hade ju tema fyra, för ett tag sen!!! Där hade dom åxå gjort sig bra.
    Kul fotat.

    Ha en bra söndag.

  9. Fina bilder, speciellt isformationerna på mittbilden.
    Den nedersta bilden skulle faktiskt också kunna stå för det motsatta temat: tomt.
    Om det är till någon glädje kan jag tala om att nästan all snö smält bort här i Malmö nu. Det finns hopp. 🙂

  10. Kan bara hålla med, nu får det vara slut på is och snö! Fina foton du tagit Hedwig, men lite deprimerande, eftersom de innehåller just mer is och snö, suck. Men gillar de två isbilderna. Speciellt andra fotot faller mig i smaken, väldigt vackert även om jag anar den glashala trottoaren under all is på stupröret.

Kommentarer inaktiverade.