Veckans fönster – Oktagonalt

Mer oktagonalt kan det inte bli, visserligen inte åttakantigt, men åttor finns det.
På varje sida av huset finns åtta fönster på varje våningsplan. Dessutom ser vi åtta hela våningsblock på detta foto.
Den andra sidan av Turning torso har fler fönster på varje våningsplan.
Fler oktagonala fönster hos Susanne.

8 reaktioner på ”Veckans fönster – Oktagonalt

  1. Det har jag aldrig tänkt på. Att åtta går igen på det här sättet i Turning Torso. Jag var tvungen att räkna ordentligt. Han är finurlig den där Santiago Calatrava.

  2. Haha, vet du vad, jag hade precis det där i åtanke inför dagens tema för jag har bilder på detta hus i mitt arkiv, men så valde jag ett annat fönster till slut. Vilken tur! Bra tänkt ! 😉

  3. Den är så läcker den där ”kåken”!! Önskar att jag får komma nära den någon gång. Maken åker ner till Skåne för sista vändan, nu på tisdag, men det är han det!

  4. Smart lösning på ett oktogonalt problem. Fint foto på den här väl mest fotograferade byggnaden i Malmö idag.

Kommentarer inaktiverade.